خبرگزاری کار ایران

واکنش مدیر‌کل ارتباطات کرمان به اخراج خود:

شبکه ارتباطی بحران‌محور، مشکلات پزشکی ایجاد می‌‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۲۶

مدیر‌کل ارتباطات کرمان اظهار داشت: ما نمی‌توانیم توان سیگنال‌های ارتباطی را از حد استاندارد بیشتر افزایش دهیم چرا که مسائل پزشکی، تداخل فرکانسی و مشکلات حادی را به دنبال دارد.

مسعود الهامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اخراج وی از جلسه مدیریت بحران پس از زلزله کرمان گفت: رییس ستاد مدیریت بحران کرمان با عصبانیت جلسه ستاد را مدیریت و به پایان رساند. استاندار کرمان به من مهلت نداد تا گزارشی از کارهای انجام شده و همکاری‌های همراه اول برای رفع نواقص را به او گزارش بدهم و فقط حرف خودشان را زدند و در نهایت من را از جلسه مدیریت بحران اخراج کردند اما از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به من اعلام شده که من باید به کار خود ادامه بدهم و هیچ مشکلی وجود ندارد.

الهامی ادامه داد: هفته گذشته با توجه به وقوع زلزله در روز جمعه و اخطار به همراه اول، من نگرانی‌های استاندار را به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل کردم و با دستور آقای وزیر یک اکیپ از همراه اول برای بررسی مشکلات کرمان اعزام شدند. همچنین دوشنبه به همراه آقای موسوی، معاون عمرانی کرمان با همراه اول جلسه‌ای برگزار و قرار شد تا نواقص شبکه بر اساس تعهدات همراه اول بررسی و رفع شود؛ البته همراه اول به عنوان یک شرکت خصوصی لطف کرد و امتیازات ویژه‌ای را برای استان کرمان لحاظ کرد اما فرصت نشد تا این مسائل به استاندار کرمان منتقل شود.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان درباره وضعیت ارتباطی استان کرمان قبل و بعد از زلزله گفت: وضعیت شبکه ارتباطی استان کرمان قبل از وقوع زلزله در ساعت 1 بامداد با حدود یک و نیم میلیون درخواست مکالمه در وضعیت نرمال قرار داشته است؛ این در حالی است که پس از وقوع زلزله در ساعت 1 و 13 دقیقه بامداد درخواست مکالمه 3.7 برابر رشد پیدا کرد و میزان مکالمه به 5 میلیون و 719 هزار درخواست مکالمه رسید.

الهامی افزود: این مسئله  طبیعی است که در زمان بحران‌ها با افزایش بسیار زیاد حجم شبکه روبرو هستیم؛ در حقیقت شبکه تلفن همراه متناسب با جمعیت منطقه حتی با 10 الی 20 درصد افزایش ظرفیت برای مناسب سازی شبکه به منظور افزایش جمعیت و ورود گردشگران استاندارد سازی و پیاده سازی می‌شود. روز گذشته در تمام سطح شهر و خیابان‌ها ترافیک سنگین را شاهد بودیم، شبکه تلفن همراه مانند شبکه راه‌ها است و با افزایش درخواست در شبکه ارتباطی، ترافیک در ارتباطات رخ داد اما نکته مهم این است که شبکه تلفن همراه در ساعت 12 و 40 دقیقه بدون هیچ ترافیکی به حالت نرمال بازگشت و مشکلی نداشت.

مسعود الهامی با بیان این که در سطح استان کرمان در هنگام وقوع زلزله هیچ گونه قطعی رخ نداده است، گفت: بر اساس مانیتورینگ اپراتورهای تلفن همراه  و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ گونه قطعی در شبکه وجود نداشته  و تنها ازدحام بالا در شبکه باعث شده تا شبکه ارتباطی استان کرمان کمتر از 20 دقیقه مختل شود و کاربران در صف قرار بگیرند که با توجه به میزان بالای درخواست مکالمه در زمان بحران‌ها همانطور که در سایر استان‌ها شاهد بودیم، یک مسئله منطقی است.

وی اظهار داشت: هر شبکه دارای استانداری است، هر سایت تلفن همراه در هر «تایم اسلات» در حالت عادی اگر قرار باشد با بالاترین کیفیت سرویس ارائه دهد، فقط می‌تواند یک مشترک را بپذیرد اما در زمان بحران مثل زلزله می‌توان نرم افزار را به نحوی تغییر داد که مکالمه را با کیفیت متوسط ارائه بدهد اما در عین حال دو مشترک را بپذیرد که در نهایت 30 تایم اسلات می‌تواند 60 مشترک را پاسخگو باشد.

مدیر‌کل ارتباطات کرمان با اشاره به صحبت‌های استاندار کرمان مبنی بر افزایش سایت‌های ارتباطی در تمامی نقاط اظهار داشت: یک استاندارد جهانی برای ارتباطات و قرار گرفتن آنتن‌های تلفن همراه وجود دارد. ما نمی‌توانیم توان سیگنال‌های ارتباطی را از حد استاندارد بیشتر افزایش دهیم  چرا که مسائل پزشکی، تداخل فرکانسی و مشکلات حادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون، اپراتورهای تلفن همراه تعداد بسیار زیادی آنتن تلفن همراه در انبارها دارند چرا که مردم و در برخی موارد شهرداری اجازه نمی‌دهند تا این آنتن‌ها نصب شود. در بسیاری از موارد، مامور نیروی انتظامی در کنار پیمانکار ایستاده تا مردم از نصب آنتن تلفن همراه جلوگیری نکنند. در بعضی از مواقع نگرانی‌های مردم درست است، اگر قرار باشد وضعیت ارتباطی بحران محور باشد و در تمام سطح شهر آنتن نصب کرد دیگر از حالت استاندارد جهانی خارج می‌شود و مشکلات پزشکی برای مردم از جمله افزایش تششعات آنتن‌ها ایجاد می‌شود.

مسعود الهامی درباره وضعیت ارتباطی استان کرمان خاطر نشان کرد: هیچ گونه مشکل ارتباطی در حوزه ارتباطات ثابت و سیار وجود ندارد. به منظور پیشگری از بحران تجهیزات سیار به چندین نقطه استان ارسال شده است،  یک کانکس آنتن تلفن همراه سیار به یکی از روستاها و چند ژنراتور برق به یکی دیگر از روستاهای کرمان ارسال شده است. همچنین مجوز خرید 10 آنتن سیار از مخابرات و ارتباطات سیار گرفته شده است که اتفاقی خوب و امتیازی مناسب برای استان کرمان است.

وی با بیان این که پوشش ارتباطی استان کرمان در جاد‌ه‌ها 97 درصد است، گفت: در سطح استان کرمانشاه وضعیت ارتباطی مناسب است. در 97 درصد از جاده‌ها پوشش ارتباطی وجود دارد و تمام شهرهای استان به نسل دوم ارتباطی مجهز هستند. همچنین 69 شهر به نسل سوم ارتباطی و 31 شهر به نسل چهارم ارتباطی مجهز هستند.

الهامی با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام شده در ارتباطات کرمان تاکید کرد: در چهار سال اخیر بیش از 800 میلیارد تومان برای شبکه دسترسی و زیر ساختی سرمایه گذاری شده است

وی به مردم توصیه کرد: مردم باید به منظور عدم ایجاد ترافیک و مشکلات ارتباطی در زمان بحران‌ها از جمله وقوع زلزله از انجام مکالمات تلفنی به صورت طولانی خودداری کنند و تا جایی که می‌شود از پیام رسان‌های موبایلی و پیامک کوتاه استفاده کنند. این مسئله باید به عنوان یک فرهنگ سازی ترویج یابد تا شبکه‌های ارتباطی در زمان بحران با مشکل روبرو نشوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز