خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه میوه‌وتره‌بار در گفتگو با ایلنا:

هندوانه شب یلدا ارزان می‌شود/ عدم بهره‌برداری از باغات ساوه قیمت انار را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۲۹۰

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: دو سال گذشته باغات ساوه که تولید ۳۰ درصد انار کشور را برعهده دارد بر اثر سرما از بین رفته و هنوز به بهره برداری نرسیده است که این امر قیمت این محصول را افزایش داده است.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص قیمت میوه‌های مخصوص شب یلدا اظهار داشت: از اقلام میوه‌های موجود در بازار برای شب یلدا مصرف کننده تنها به دنبال دو قلم میوه است که این دو قلم هندوانه و انار هستند.

وی افزود: هندوانه در منطقه میناب برای شب یلدا کاشت شده و آماده ارسال و توزیع به بازار شب یلدا است. قیمت آن هم نسبت به سال گذشته هزار تومان کاهش داشته که حدود ۳۰ درصد می‌شود.

مهاجران در رابطه با قیمت انار خاطرنشان کرد: انار به صورت انبوه تولید در داخل داریم اما قیمت آن ۶۰ درصد بالاتر از سال گذشته است و امکان افزایش قیمت برای شب یلدا هم وجود دارد. در حال حاضر در میدان میوه و تره بار قیمت این میوه ۷ هزار تومان شده که با رعایت ۵۰ درصد سود در خرده فروشی ها ۹هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در پایان دلیل بالا بودن قیمت انار را اینگونه بیان کرد: دو سال گذشته باغات ساوه که تولید ۳۰ درصد انار کشور را برعهده داشت بر اثر سرما از بین رفت و هنوز باغات ساوه به بهره برداری و تولید نرسیده است و همین امر باعث شد تا تولید این محصول در کشور مانند قبل نباشد و باعث افزایش قیمت این میوه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز