خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مالیات بر ارزش افزوده موجب ضرر تولید کنندگان شده است / لزوم اخذ این نوع مالیات از مصرف کننده نهایی

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۰۷۱

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه رکود موجود در صنایع تولیدی را ناشی از بد اجرا کردن اخذ مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: برای اصلاح این روند ضروری است این مالیات از مصرف کننده نهایی اخذ شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا سید هادی قوامی،  نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در یک برنامه تلویزیونی با بیان این که پنجاه درصد درآمدهای دولت از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده است، اظهار داشت: در راستای اجرا این قانون تولیدکنندگان دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

وی با اشاره به این که قانون مالیات بر ارزش افزوده در عرصه عمل درست اجرا نشده است، گفت: اگر این قانون  به درستی  انجام می‌شد باید فضای کسب و کار بهبود پیدا می کرد اما در حال حاضر  درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده مانعی بر سر فعالیت‌های اقتصادی شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با انتقاد از شیوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: شیوه موجود به تولید و اشتغال کمکی نکرده و به طور مثال با بررسی 600 واحد پیمانکاری و تولیدی در خراسان رضوی، مشخص شد که  این مالیات موجب پایین آمدن اشتغال و تولید شده  و  در واقع واحدهای تولیدی این استان  بر اثر مالیات بر ارزش افزوده تعطیل شدند.

قوامی با اشاره به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی تاکید کرد: استرداد این نوع مالیات توسط سازمان امور مالیاتی در شرایط فعلی، مشکلات زیادی را برای  تولید کنندگان به وجود آورده بنابراین ضروری است که مالیات بر ارزش افزوده  از مصرف کننده  نهایی صورت بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه رکود موجود در صنایع تولیدی  را ناشی از بد عملکردن مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: بنابراین از سوی مجلس پیشنهاداتی برای اصلاح روند اجرا قانون داده شده  که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی از این جمله پیشنهادات است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز