خبرگزاری کار ایران

برای پاییز سال جاری گزارش شد؛

میزان بارش های کشور به بیش از 27 میلیمتر رسید/ کاهش 18 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۰۲

در سه ماهه پائیز امسال، از ابتدای مهرماه تا 21 آذرماه سالجاری، میزان بارش های کشور به 27.6 میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان ریزش های جوی را  براساس آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه های باران سنجی کشور، در سه ماهه پائیز، از ابتدای سال آبی امسال یعنی اول مهرماه تا 21 آذرماه سالجاری را 27.6 میلیمتر ذکر کرد.

بر اساس این گزارش، این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد و نسبت به مدت مشابه متوسط دراز مدت 51.6 میلیمتر با 47 درصد کاهش مواجه بوده است.

این گزارش می افزاید: بیشترین میزان بارش های کشور در میان 6 حوضه آبریز اصلی مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با 114.5 میلیمتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 116 میلیمتر، 1 درصد کاهش داشته است.

بنابراین گزارش حوضه های آبریز اصلی دریاچه ارومیه با 73.4 میلیمتر، خلیج فارس و دریای عمان با 33.4 میلیمتر، قره قوم با 11.8 میلیمتر، فلات مرکزی با 7.4 میلیمتر و مرزی شرق با 1.3 میلیمتر به ترتیب رتبه های دوم تا ششم بارش های کشور را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است، میزان بارش های حوضه های آبریز اصلی ، خلیج فارس و دریای عمان و فلات مرکزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 21 و 50 درصد کاهش مواجه بوده اند و حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش بارش داشته است.

میزان بارش ها در حوضه های آبریز اصلی مرزی شرق و قره قوم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز