خبرگزاری کار ایران

طلاکش در گفتگو با ایلنا:

۵۰۰ تومان قیمت منطقی هر دانه تخم مرغ/ دولت هیچ اقدامی برای حل مشکل مرغداران انجام نداده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۵۷

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار گفت: دولت تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکل مرغداران انجام نداده است و تلفات مرغداری ها همچنان ادامه دارد.

سید فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت بازار پس از گرانی تخم مرغ اظهار کرد: با اقدامات دولت برای کاهش قیمت تخم مرغ این محصول درب مرغداری ها کاهش هزار تومانی داشته اما هنوز نظارتی برای ثبات قیمت اعلام شده در خرده فروشی ها نیست و بعضا مغازه‌داران به هر قیمت که دوست دارند این محصول را به فروش می رسانند.

وی افزود: قیمت تخم مرغ درب مرغداری از 7 هزار و صد تومان به میانگین 6 هزار تومان رسیده است و احتمال کاهش این قیمت وجود دارد اما این کاهش هنوز توسط مردم احساس نشده که به خاطر عدم نظارت کافی است. تخم مرغ شانه ای 12هزار و 600 تومان نمی تواند عملیاتی و موفق باشد. قیمت منطقی که همه بتوانند کارشان را درست انجام دهند، هر عدد تخم مرغ 500 تومان است. این مبلغ فعلی برای تخم مرغ خریداری شده از ترکیه است و مربوط به تخم مرغ داخلی نیست.

طلاکش درادامه تصریح کرد: این تخم مرغ وارداتی از نوع کاملا معمولی و فله ای است که با قیمت هر شانه  12 هزار و 600 تومان در بازار عرضه شده است. اگر قرار باشد قیمت هر شانه تخم مرغ به 6 هزار تومان برسد باید تا پایان سال فاتحه مرغداران را خواند.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با اشاره به منطقی بودن قیمت ِ دانه‌ای تخم مرغ با مبلغ 500 تومان اذعان داشت: قیمت تمام شده تخم مرغ با سود معقول مرغدار در شرایط عادی بدون بیماری آنفولانزا و نبود کمبود در مرکز حداقل هر کیلو 4 هزار و 600 تومان است. در حال حاضر که 6 هزار تومان است با در نظر گرفتن سود 23 درصدی فروش در خرده فروشی ها این مبلغ به 7هزار و 380 که تقسیم بر 16 ، 462 تومان می شود که ما آن را 500 تومان هم در نظر بگیریم منطقی به نظر می رسد.

وی افزود: واحد تخم مرغ شانه نیست و ملاک اصلی باید عدد باشد. نمی شود با شانه تخم مرغ، ملاک گرانی و ارزانی را ارزیابی کرد. دانه ای 500 تومان هم منطقی است و هم جو روانی شدیدی ندارد.

طلاکش در رابطه با وضعیت مرغداری ها خاطر نشان کرد: استان اصفهان و قم هم به تازگی درگیر آنفولانزا شده‌اند و تعداد تلفات را افزایش دادند و آمار تا حدود 17 میلیون افزایش تلفات داشته‌ایم. دولت برای مرغداری ها هیچ کاری انجام نداده است و تنها برای واردات تخم مرغ و مشکل مصرف کنندگان اقدام کرده‌اند و معلوم نیست مشکل مرغداری‌ها چه زمانی حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز