خبرگزاری کار ایران

یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت در مورد حذف یارانه‌بگیران اختیار تام دارد/ نرخ ۱۵۰۰ تومان برای بنزین قطعی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۴۰۰

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد هدفمندی یارانه‌ها، این موضوع در اختیار دولت است تا در مورد یارانه بگیران تصمیم‌گیری کند و اصلا گفته نشده به همه هشتاد میلیون نفر یارانه داده شود.

عزت‌الله‌ یوسفیان‌ ملا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا اعتراضات مردمی به رشد قیمت‌ حامل‌های‌ انرژی، عوارض‌ خروج از کشور و حذف تعداد یارانه بگیران در تصمیم نهایی‌ مجلس برای بررسی بودجه تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ ، اظهار داشت: این موضوع تنها استباط مردم از این پیشنهاد بوده که احتمالا دولت قصد کسب درآمد از محل افزایش بهای بنزین را دارد. این در حالی است که دولت صراحتا این موضوع را مطرح نکرده است و رقم ۱۵۰۰ تومان برای بنزین قطعی نشده و هنوز در حال بررسی‌ است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این هزینه‌هایی که برای دولت تراشیده شده بالاخره باید از جایی‌تامین شود و زمانی‌ که منبع درآمد دیگری نیست احتمالا دولت می‌خواهد از بخش افزایش نرخ حامل‌های انرژی آن را تامین کند.

وی گفت: در مورد یارانه‌بگیران نیز احتمال کاهش تعداد افراد یارانه بگیر وجود دارد که این موضوع از دور قبل هم مطرح بوده است.

یوسفیان‌ملا افزود: اگر اجازه افزایش نرخ بنزین از سوی مجلسی‌ها داده شود مطمئنا درآمد آن در بخش اشتغال هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد هدفمندی یارانه‌ها نیز باید گفت این موضوع در حوزه اختیار دولت قرار داده شده تا در مورد یارانه‌بگیران تصمیم گیری کنند و اصلا گفته نشده به همه هشتاد میلیون نفر یارانه داده شود.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: موضوع یارانه به دولت سپرده شده، اینکه به چه کسانی و چگونه یارانه داده شود یا این که یارانه به صورت نقدی باشد یا به صورت کالا و یا اینکه چه مبلغی باید پرداخت شود، کاملا در اختیار دولت است.

وی افزود: دولت در این زمینه اختیار تام دارد که به چه کسی یارانه پرداخت کند و به چه کسی پرداخت نکند.

یوسفیان ملا در مورد اعتراضات مردمی اخیر در مورد فشارهای اقتصادی نیز گفت: وظیفه نمایندگان این است که اعتراض‌های مردمی را بشنوند و هرگز نباید در مورد این اعتراض‌ها گفت، معترضان، ضد انقلاب هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز