خبرگزاری کار ایران

پاسخ مثبت بازار سرمایه به تحولات اجتماعی/ شاخص بورس تهران امروز ۶۴۶ واحد رشد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۴۶۸

رشد شاخص کل در بازار امروز گویای بی‌توجهی بازار سرمایه به اغتشاشات کم تعداد روزهای اخیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۴۶ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۲۰۷ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۵۰ واحدی تا رقم ۱۷ هزار و ۲۷۰ بالا رفت.

رشد شاخص کل در بازار امروز گویای بی‌توجهی بازار سرمایه به اغتشاشات کم تعداد روزهای اخیر است. بازار سرمایه را دماسنج اقتصاد نامیده‌اند. عقلانیت و محافظه‌کاری، رکن اصلی رفتار بازیگران بازار سرمایه است. روز گذشته بازار در شوک اعتراض‌های خیابانی با افت شاخص مواجه شد. امروز اما بازیگران بازار سرمایه با  درک بی‌ریشه بودن اعتراضات و اغتشاشات خیابانی، به جای رفتار هیجانی و حسی، با رفتاری عقلایی، به سیگنال‌ها پاسخ مثبت دادند و ثبات و رشد را به بازار بازگرداندند.

بی‌تردید باید بخشی از اعتبار رشد بازار امروز را به حسن روحانی داد که سخنان مستدل و آرام‌بخش خود، به ترسیم چشم‌اندازی منطقی از وضعیت اقتصاد کشور پرداخت. تاکید رئیس جمهوری بر ثبات و روند مثبت شاخص‌های اقتصاد کلان در کنار امنیت و ثبات داخلی و منطقه‌ای ایران، نشان از تسلط دولت بر اوضاع و تدوام عقلانیت در سیاست داخلی و خارجی دارد. امری که تاثیر و تجلی آن در بازارهای مالی، بیش از سایر بخش‌هاست.

نکته دیگر این که اگر چه تعداد شهرهای درگیر در اعتراضات خیابانی، بیشتر از سال 88 است اما این تظاهرات‌ها بسیار کم تعداد است. بازار سرمایه نیز به عنوان حس‌گر اقتصاد ملی این بی‌ریشه بودن را بسیار زودتر از سایر بخش‌های اقتصاد ایران درک کرد و با رشد  شاخص به استقبال آن رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز