خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران:

ارتقای کیفیت زندگی 6.6 میلیون نفر در برنامه ششم توسعه/ تسلیم جریان سوداگرانه شهری نمی‌شویم

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۶۷۸

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید 66 هزار هکتار بافت فرسوده نوسازی شود، گفت:‌ در جریان این اقدام کیفیت زندگی یک میلیون و 200 هزار خانوار افزایش پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه کلنگ‌زنی ساخت صد واحد مسکونی در محله سیروس گفت:‌ این پروژه آغاز جریان تغییر نگرش به ساخت و ساز مسکن در شهر است و در منطقه سیروس که قلب تهران محسوب می‌شود با اجرای این پروژه‌ها به هویت ملی خود باز می‌گردیم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم زندگی مردم را به بیابان‌ها منتقل کنیم، گفت: در این پروژه کیفیت زندگی مردم ارتقا پیدا می‌کند از این رو برای اجرای این پروژه تراکم 120 درصدی در نظر گرفته‌ایم و قرار نیست که در ارتفاعات ساخت و ساز شود.

آخوندی با بیان اینکه پروژه ساخت صد واحد مسکونی در محله سیروس در مدت زمان دو سال به اجرا می‌رسد گفت:‌ پس از نوسازی بافت فرسوده وارد نوسازی روبنای این منطقه از جمله درمانگاه‌ها، مدارس می‌شویم البته باید زیرساخت‌هایی مثل شبکه آب، گاز هم در ا ین فرآیند نوسازی مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تراکم فروشی فروش حقوق مردم است گفت: نباید با فروش حق مردم درآمدزایی کرد و تسلیم جریان سوداگرانه شهری نمی‌شویم.

آخوندی با اشاره به برنامه نوسازی 66 هزار هکتار بافت فرسوده در برناه ششم توسعه گفت: 6.6 میلیون نفر چیزی حدود یک میلیون و 200 هزار خانوار در این بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند که هدف ما ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این مناطق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز