خبرگزاری کار ایران

شمس اردکانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مهم‌ترین شاخصه معین‌فر، اولویت دادن به منافع ملی بود

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۷۵۱

شمس اردکانی گفت: مهم‌ترین شاخصه مرحوم معین‌فر، اولویت دادن به منافع ملی بود.

علی شمس اردکانی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به درگذشت مهندس معین‌فر، نخستین وزیر نفت جمهوری اسلامی، درباره وضعیت نفت در دوره وزارت ایشان، اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه ایشان ، اولویت قرار دادن منافع ملی بود.

وی افزود: بنده زمانی که سفیر ایران در کویت بودم در دو دوره اجلاس اوپک در کنار ایشان حضور داشتم و در جریان بسیاری از اقدامات سازنده ایشان قرار داشتم.

شمس اردکانی تصریح کرد: در دوره وزارت ایشان به تدریج وضعیت بازار نفت بهتر شده بود به نحوی که بازار فروش به خوبی حفظ شد.

وی گفت: من در جریان مذاکرات با کشورهای عربی به ایشان گفته بودم که باید ابتدا با ونزوئلا و بعد کشورهای خلیج فارس و سپس با لیبی، الجزایر، کویت و عربستان توافق کنیم و همین امر باعث شد قیمت‌ها بالا برود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: مذاکرات در آن زمان به نحوی بود که بازار از عرضه اشباع نشده بود و این امر موجب روند صعودی قیمت‌ها شد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر معین فر اولین وزیر نفت ایران صبح امروز درگذشت.

علی اکبر معین فر در سال ۱۳۰۷ در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۳۲۶ در آزمون ورودی دانشکده فنی ثبت نام کرد و سپس از سال دوم ادامه تحصیل در رشته راه و ساختمان را انتخاب کرد. او در جریان ملی‌شدن صنعت نفت، اعتراضات دانشجویی نقشی مهم بازی کرد. 

تحصیلات خود را در رشته مهندسی راه و ساختمان در دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۰ به پایان برد و در سال ۳۱ به خدمت نظام وظیفه اعزام شد.

از سال ۳۲ کار در نفت را آغاز کرد و برای کار در شرکت نفت آبادان که ریاست آن را مرتضی‌قلی بیات بر عهده داشت عازم آبادان شد. هنوز یک روز از ورود به آبادان نگذشته بود که از تهران خبر کودتا علیه دولت مصدق رسید.

پس از شکل گیری شورای انقلاب، به عنوان اولین نهاد رسمی انقلابی، دولت موقت، دومین نهادی بود که با اوج‌گیری انقلاب و درآستانه پیروزی آن تشکیل شد و علی اکبر معین فر اولین وزیر وزارتخانه تازه تأسیس نفت در  دولت مهندس بازرگان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز