خبرگزاری کار ایران

صابر خراسانی در گفت‌وگو با ایلنا:

محمود صادقی از عزم نمایندگان برای اصلاح بودجه خبر داد/ خواستار تغییرات اساسی در لایحه دولت هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۸۹۸

محمود صادقی در پیامی توییتری از تمایل نمایندگان مجلس برای اصلاح بودجه به نفع مردم سخن گفت.

صابر خراسانی،  عضو کمپین  #تغییر_بودجه_به_نفع_مردم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این خصوص توضیحاتی ارائه داد:

آقای روحانی در اظهاراتی تاکید کرد که اوضاع معیشت مردم نسبت به 4 سال گذشته با بهبود نسبی رو به رو شده است. تا چه اندازه با سخن ایشان موافقید و آیا بودجه 97 را در راستای بهبود اوضاع زندگی مردم می‌دانید؟

شاید بتوان گفت دولت آقای روحانی نسبت به مهار تورم موفق عمل کرده است اما تورم همه ی قلمرو اقتصاد نیست. کشور ما 6 میلیون بیکار دارد که سالانه 900 هزار نفر به آن اضافه می شوند. یعنی برای اینکه تنها از اضافه شدن آمار بیکاران بکاهیم باید رشد اقتصادی 9 درصدی داشته باشد که متاسفانه میانگین رشد اقتصادی کشور در چهار سال گذشته، 2.5 درصد بوده است. علاوه بر بیکاری، مسئله حداقل حقوق کارگر، گرانی، افزایش حامل‌های انرژی، معضلات صندوق‌های بازنشستگی و محیط زیست را به مشکلات کشور بیفزایید. متاسفانه با این اوضاع کشور، بودجه 97 بیش از آن که تمام تمرکز و توجه خود را صرف رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم و مشکل محیط زیست کند، صرف افزایش بودجه نهادهای غیر مولد و غیر پاسخگو  کرده است.

آیا تا به حال نماینده ای از کمپین تغییر بودجه به نفع مردم حمایت کرده است؟

بله خوشبختانه جناب آقای صادقی نماینده مردم تهران، کاملا از کمپین ما حمایت کردند. ایشان معتقد به اصلاحات اساسی در بودجه 97 است. ما انتظار داریم اکثر نماینده‌ها دغدغه‌ها و رنج‌های مردم را اولویت قرار داده و برای رفع آن تلاش کنند. این مطالبه را به صورت جدی از دیگر نمایندگان مجلس هم داریم و خواستار تغییرات اساسی در لایحه بودجه هستیم تا بهبود نسبی در اوضاع معیشت مردم به وجود بیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز