خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در هفتاد و سومین جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد؛

برقراری خط اعتباری ایران با روسیه از طریق سه بانک

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۲۲۶

وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از توافق با روس ها برای برقراری خط اعتباری از طریق سه بانک خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ مسعود کرباسیان در این نشست طی سخنانی با اعلام این خبر اظهار داشت: محدودیتی در استفاده از این بانکها وجود ندارد و سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران برای اجرایی شدن این برنامه در خدمت بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: همچنین با روسها در خصوص برقراری خط تهاتری برای خرید هایمان به توافق رسیدیم.

وزیر اقتصاد همچنین از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک با جمهوری آذربایجان در تهران در 15 و 16 ژانویه در تهران خبر داد و گفت: با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان و تهران "اجلاس بازرگانان و صنعتگران دو کشور" در رشت برگزار خواهد شد.

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده، سفرای ایران در کشورهای آسیای مرکزی و نیز سفرای آن کشورها در ایران، جلسه مشترکی را در تهران برگزار خواهند کرد.

وی همچنین از اعزام یک گروه کارشناسی از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به کشورهای آسیای مرکزی برای بررسی موانع، مشکلات و پیشنهادات و اتخاذ تصمیمات مناسب خبر داد.

کرباسیان با اشاره به همکاری بسیار خوب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزارت اقتصاد گفت: قانون بیمه همگانی حوادث، ارزش افزوده، لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کنوانسیون پالرمو و اصلاحیه نظام بانکی از جمله حمایتها و همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس با وزارت اقتصاد است.

در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اجرای مصوبات هفتادمین جلسه این شورا مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

بررسی مشکلات واردات و محاسبه حقوق ورود گمرکی ماشین آلات نو و دست دوم خط تولید از بخش معدن، بررسی پیشنهادات اتاق ایران در خصوص "معافیت کلیه ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در خطوط تولید از پرداخت کارمزد و تعرفه خدمات استاندارد" و همچنین "اصلاح آیین نامه اجرایی تعیین، طبقه بندی و محاسبه کارمزد خدماتی سازمان ملی استاندارد ایران" و پیشنهاد اصلاح یا ابطال بخشنامه 6 بندی سازمان تجارت در خصوص کاهش مدت اعتبار ثبت سفارش از دیگر موضوعات مورد بررسی در هفتاد و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز