خبرگزاری کار ایران

واگذاری‌ ۳ هزار و ۴۱۳ میلیارد ریال سهم دولتی در سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۲۳۷

آمار سازمان خصوصی سازی نشان می دهد: از ابتدای امسال تاکنون تنها ۳.۴۱۳ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی از طریق بورس و مزایده واگذار شده است.

به گزارش ایلنا؛ از ابتدای امسال تاکنون تنها ۳۴۱۳ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده که از این میان ۱۰۳میلیارد ریال از طریق بورس و ۳۳۱ میلیارد ریال از طریق مزایده انجام شده است.

همچنین از واگذاری‌های صورت گرفته در این مدت، ۳.۲۸۲ میلیارد ریال به‌صورت بلوکی و ۱۳۱ میلیارد ریال به صورت ترجیحی صورت گرفته است.

افزون بر این، از ۳.۴۱۳ میلیارد ریال واگذاری صورت گرفته از ابتدای امسال، ۳۳۰۸ میلیارد ریال متعلق به گروه یک واگذاری‌ها و ۱۰۶ میلیارد ریال متعلق به گروه ۲ واگذاری ها بوده است.

گفتنی است؛ آمار ناچیز واگذاری ها از ابتدای امسال تاکنون در حالی به ثبت رسیده است که بر اساس فهرست منتشر شده بنگاه های دولتی قابل واگذاری، قرار است در سال ۹۶ تعداد ۳۳۷ بنگاه واگذاری شود که از این میان تعداد ۲۳۰ بنگاه در گروه یک و ۱۰۷ بنگاه در گروه ۲ قرار دارند.

همچنین طبق قانون سال ۹۳ آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت‌های دولتی تعیین شده بود که این مهلت در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تمدید شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز