خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

رئیس‌جمهور اواسط هفته آینده با مردم صحبت می‌کند/ ادامه کار تلگرام با تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت ملی بوده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۲۶۷

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هفته آینده آقای روحانی مستقیما با مردم صحبت خواهد کرد، اظهار داشت: برنامه‌هایی برای اشتغال روستایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمود واعظی پیش از ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه امروز هیات دولت گفت: آقای رئیس‌‌جمهور از اعضای کابینه خواستند تا برنامه‌هایشان را زودتر عملیاتی کرده و برای مردم بازگو کنند. سفرهایی که انجام می‌دهند. آقای رئیس‌جمهور از اعضای هیات دولت خواستند که به شهرستان‌ها و استان‌های مختلف بروند و به مردم گزارش بدهند.

درخواست روحانی برای گزارش مسئولان به مردم

وی با بیان اینکه ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، اظهار داشت: دهه فجر امسال باید با دهه فجر سال گذشته متفاوت باشد. مسئولان کشور که تنها دولت نیست بلکه قوه قضاییه و قوه مقننه را نیز شامل می‌شود و حتی دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها، بیشتر به میان مردم بروند و از برنامه و عملکردشان سخن بگویند.

رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه آنچه آقای روحانی تاکید داشت گسترش روحیه امید و نشاط در جامعه و در میان مردم است، تصریح کرد: متاسافنه در ماه‌های گذشته شاهد زلزله‌های پی در پی در کرمانشاه، کرمان و... بوده‌ایم و همچنین حادثه نفتکش سانچی، مردم ما با بازماندگان این حوادث احساس همدردی می‌‌کنند. ما باید برنامه‌های مختلفی برای جوانان‌ و مردم امیدآفرین داشته باشیم.

دستور روحانی به وزیر ورزش

واعظی با بیان اینکه اعضای هیات دولت از آقای رییس‌جمهور خواستند این صحبت‌ها و برنامه‌ها را به مردم بگویند، خاطرنشان کرد: احتمال می‌دهیم آقای رییس‌جمهور اواسط هفته آینده به صورت مستقیم با مردم سخن بگویند. درخصوص برنامه‌هایی که برای اشتغال روستایی وجود دارد، اینکه خانه‌هایی که فرسوده هستند، باید با کمک دولت بازسازی شده یا از نو ساخته شوند، اینکه باید بتوانیم در زمان کوتاه در کسب و کارهای خرد، ایجاد اشتغال کنیم، سخن بگویند.

وی افزود: رئیس‌جمهور به وزیر ورزش دستور دادند در شهرستان‌ها مکان‌هایی ایجاد کنند تا از آن مکان برای ورزش همگانی یا هر وزرشی که خواستند، استفاده بکنند.

روحانی از صداوسیما خواست فعالیت‌های صورت گرفته را برای مردم بیان کنند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید روحیه نشاط و امید را بالا ببریم، ابراز داشت: آقای رئیس‌جمهور از صداوسیما خواستند، فعالیت‌های که در کشور صورت می‌گیرد را برای مردم بیان کنند.

واعظی با بیان اینکه بحث دیگری که توسط آقای رئیس‌جمهور مطرح شد، این بود که در دنیا فضای مجازی در خدمت اشتغال و اقتصاد کشورها قرار گرفته است، بیان کرد: اقتصاد دیجیتال نقش بالایی در رفاه مردم دارد. به همین خاطر آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی مجازی به هیات دولت آمده بودند و گزارش بسیار خوبی از برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی برای ایجاد اشتغال خبر دادند. امیدواریم در این مسیر تحولاتی ایجاد شود. 

ادامه کار تلگرام با تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت ملی بوده است

وی در پاسخ به خبرنگار مبنی بر اینکه آیا رفع فیلتر تلگرام به دستور رئیس‌جمهور بوده است؟ یادآور شد: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی بحث شد و تصمیم‌گیری شد این پیام‌رسان کار خود را ادامه دهد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره ابراز آمادگی وزارت امور خارجه آلمان برای انجام مذاکره با ایران درخصوص مسائل موشکی عنوان کرد: بارها اعلام کردیم آنچه مربوط به توان دفاعی کشور است، قابل مذاکره نیست. این مسئله هم تنها مختص به ایران نیست بلکه هیچ کشوری در این باره مذاکره نمی‌کند.

واعظی اضافه کرد: آنچه با کشورهای دوست و اروپایی در گذشته صحبت کردیم، درخصوص ممسئله سلاح‌های کشتار جمعی بوده است. ما درخصوص حقوق بشر، دخالت‌هایی که در منطقه دارند و موضوعات مختلف مسائل‌مان را مطرح می‌کنیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز