خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر اعلام کرد؛

نحوه اعزام خانواده‌های داغدار سانحه سانچی به چین برای پیگیری اجساد عزیران خود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۸۰۹

معاون امور دریایی سازمان بنادرگفت:اطلاعات جعبه سیاه سانچی، شناور فله بر کریستال و نیز مصاحبه های انجام شده باپرسنل کریستال، به صورت صحیح و بدون خدشه در اختیار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان این‌که کمیته چهارجانبه بررسی سانحه نفت کش سانچی که شامل  کشورهای ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما می شود براساس آیین‌نامه بررسی علل سوانح که توسط سازمان جهانی دریانوردی مدنظر قرار گرفته و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است در حال پیگیری وقایع مربوط به سانحه نفت کش سانچی و شناور چینی فله بر کریستال است، اظهار کرد: طبق آیین‌نامه مربوطه، پاناما به عنوان کشور صاحب پرچم نفتکش، چین به عنوان کشوری که نفتکش در ساحل آن دچار سانحه شده و سایر ذینفعان از جمله ایران و هنگ‌کنگ اعضای این کمیته چهارجانبه هستند و اطلاعات را بین خودشان برای پیگیری امور به اشتراک می‌گذارند.

وی در مورد این‌که اطلاعات جعبه سیاه (VDR) نفتکش سانچی و نیز شناور فله‌بر کریستال در اختیار سازمان قرار گرفته است یا خیر، توضیح داد: اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی و نیز شناور فله‌بر کریستال به همراه مصاحبه‌های صورت گرفته از پرسنل شناور چینی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و تصمیم بر این است که موضوع در کمیته‌های تخصصی مطرح و به بحث گذاشته و در نهایت علت سانحه مشخص شود.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  این سازمان، به نیابت از جمهوری اسلامی ایران در کمیته چهارجانبه بررسی سانحه نفت کش سانچی  حضور دارد و تا کشف علل حادثه جلسات این کمیته ادامه خواهد یافت تا در نهایت به نتیجه مربوطه دست یافت.

حق‌شناس در مورد صحت اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی پس از اینکه در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، تاکید کرد: اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی و شناور فله‌بر کریستال به صورت صحیح و بدون هیچ‌گونه خدشه‌ای در اختیار چهار کشور کمیته بررسی علل قرار گرفته تا از روند کار مطلع شوند و مسائل رادبه صورت مشترک پیش ببرند.

وی همچنین در مورد این‌که برخی خانواده‌های داغدار از سانحه نفکش سانچی اعلام کرده اند که می خواهند به کشور  چین سفر کنند تا پیگیر اجساد خود شوند، تصریح کرد: اگر عزیزان ما قصد دارند به کشور چین سفر کنند باید از طریق شرکت ملی نفتکش اقدام کنند .این مجموعه در حال پیگیری امور مربوط به خانواده شهدای سانچی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز