خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فروگاهی امام در پاسخ به ایلنا:

تشریح دلایل لغو پروازها در فرودگاه امام در چند روز اخیر / برخی از ایرلاین‌ها آمادگی ارائه خدمات به مسافران را نداشتند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۱۱۶

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فروگاهی امام با بیان اینکه علت لغو عمده پروازهای چند روز اخیر در فرودگاه امام عدم آمادگی ایرلاین‌ها برای ارائه خدمات به مسافران و تامین گروه پروازی و کترینگ بوده است، گفت: متاسفانه صدا و سیما برای رفع بحران کمک نکرد و به افزایش اضطراب مردم دامن زد.

مشاهدات خبرنگار ایلنا از باند پروازی و ترمینال‌های ورودی و خروجی فرودگاه امام نشان می‌دهد که پروازها به حالت عادی خود برگشته و شرایط بحران رفع شده است همچنین ایرلاین‌ها در حال جبران پروازهای لغو شده خود هستند و مسافران برای عزیمت به فرودگاه از اتوبان تهران -قم مشکلی ندارند.

در حاشیه این بازدید، علی رستمی معاون امور فرودگاهی شرکت‌ شهر شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری با تاکید بر اینکه از همان ساعات اولیه بارش برف پس از انجام عملیات برف روبی باند پروازی فرودگاه امام برای نشست و برخاست پروازها آمادگی داشت، گفت: از بعد از ظهر روز یکشنبه ۷ پرواز ورودی داشتیم اما یکشنبه شب با توجه به کاهش دید پرواز انجام نشد تا ساعت ۱۱ روز دوشنبه که پروازهای ورودی و خروجی از سر گرفته شدند.

این مقام مسئول تاکید کرد: از روز دوشنبه فرودگاه آ‌مادگی ارائه خدمات به تمام ایرلاین‌ها را داشت اما‌ایرلاین‌ها آمادگی پرواز نداشتند.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه تا ساعت ۱۸ روز گذشته ۱۶۶ پرواز ورودی و ۱۵۶ پرواز خروجی در فروگاه امام انجام شد. همچنین از ساعت ۱۲ سه شنبه شب تا ساعت ۱۸ روز گذشته ۶۷ پرواز ورودی و ۶۵ پرواز خروجی در فرودگاه امام انجام شده و در حال حاضر هیچ مشکلی در سطوح پروازی نداریم.

برخی از ایرلاین‌ها درباره کنسلی پروازها ا طلاع رسانی نکرده‌اند

رستمی با تاکید براینکه باند پرواز فرودگاه امام از روز دوم بارش برف آمادگی انجام پروازهای ورودی و خروجی را داشت ،گفت: متاسفانه ایرلاین‌ها آمادگی پروازها را نداشتند و همین باعث کنسلی‌های قابل توجه و تاخیرهای طولانی در پرواز شد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه پروازها کنسل می‌شد و یا با تاخیرهای بسیار طولانی انجام می‌شد شاهد ورود مسافران به فرودگاه بودیم.

وی گفت: برخی از ایرلاین ها تاخیر یا کنسلی پرواز را از طریق ارسال پیامک به مسافران اطلاع داده بودند  اما برخی از ایرلاین‌ها اقدام به اطلاع رسانی نکرده بودند و مسافران پس از اینکه وارد فرودگاه می‌شدند از کنسلی پرواز خود اطلاع می‌یافتند.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام با اشاره به اسکان مسافران ایرلاین‌ها در فرودگاه اظهار داشت: بیش از ۱۸۰۰ مسافر را در فرودگاه اسکان دادیم و روزانه ۱۲۰۰ پرس غذا و سه هزار آب معدنی و ۱۲۰۰ تخته پتو در اختیار مسافران  قرار دادیم که این اقدامات خود فرودگاه برای اسکان مسافران بود در حالی که این اقدامات از وظایف ایرلاین‌ها است.

علت کنسلی پروازهای ایرلاین‌ها

رستمی در پاسخ به سؤال ایلنا مبنی بر اینکه اگر باند پروازی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی باز بوده بنابراین علت اصلی کنسلی و لغو پروازها چه بوده است گفت: متاسفانه ایرلاین‌ها آمادگی انجام پروازها را نداشتند چرا که برخی از ایرلاین‌ها، گروه پروازی و برخی دیگر کترینگ برای انجام پرواز را در اختیار نداشتند.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل اطلاع رسانی‌های نامناسب از سوی ایرلاین‌ها به مسافران برخی از مسافران پروازها نتوانستند خود را به فرودگاه برسانند همچنین گروه پروازی از جمله خلبان‌ها و میهمانداران در ترافیک اتوبان تهران – قم ماندند و به پرواز نرسیدند.

رستمی اظهار د اشت: پس از اینکه باند پروازی باز شد به ایرلاین‌ها اعلام کردیم که هر کدام آمادگی برای پرواز را دارند اعلام و آماده پرواز باشند یکی از ایرلاین‌ها ابراز آمادگی کرد و فرودگاه بلافاصله برای باز شدن مسیر تاکسی وی اقدام به برف روبی کرد اما چهار ساعت پس از آن هم ایرلاین‌ به دلیل نبود کترینگ و گروه پروازی نتوانست آن پرواز را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه ایرلاین‌ها برای انجام برخی از امور همکاری نمی‌کردند، گفت: طبق مقررات هر ایرلاینی باید نسبت به برفروبی محوطه و محدوده هواپیمای خود اقدام کنند و این وظیفه ایرلاین‌ها است اما از آنجایی که ایرلاین‌ها حتی آمادگی انجام این اقدامات بسیار ساده را نداشتند نیروهای فرودگاهی اقدام به انجام این کارها می‌کردند بنابراین تاخیر در پروازها افزایش یافت.

ارسال گزارش تخلف ایرلاین‌ها به سازمان هواپیمایی

رستمی با تاکید بر اینکه سازمان هواپیمایی باید با ایرلاین‌های متخلف برخورد کند، اظهار داشت: درباره برخورد ایرلاین‌ها با مسافران و علت لغو بسیاری از پروازها به سازمان هواپیمایی گزارش‌هایی را ارسال کردیم.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی باید برای برخورد با این ایرلاین‌ها تصمیم بگیرد و تصمیمات خود را به مردم اعلام کند.

وی با بیان اینکه فرودگاه امام برای بازگشت مسافران از فرودگاه به تهران تمهیدات لازم را اندیشید گفت: بلافاصله بعد از بارش برف و اعلام کنسلی‌های پرواز، پروازها با دستور مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی ، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در فرودگاه حاضر شدند و نسبت به جابجایی مسافران اقدام کردند چرا که در آن روزها تاکسی‌ها نمی‌توانستند نسبت به جابجایی مسافران اقدام کنند.

رستمی ادامه داد: همچنین از روز دهم بهمن ماه مترو به صورت ۲۴ ساعته شروع به کار کرد.

ایمنی؛ اولویت اول فرودگاه امام در برقراری پروازها

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی شهر امام با تاکید بر ضرورت رعایت جوانب ایمنی اظهار داشت:‌اولویت اول ما در انجام پروازها ایمنی است به همین دلیل تا از ایمنی پروازها مطمئن نمی‌شدیم اجازه پرواز نمی‌دادیم و تامین ایمنی مسافران در اولویت ما قرار دارد.

وی تاکید کرد: هر چند که در این چند روز خسارت‌های قابل توجهی به صنعت هوانوردی وارد شد اما حتی یک سانحه هر چند جزئی هم در فرودگاه رخ نداد.

ایرلاین‌های خارجی آماده‌تر بودند

رستمی با بیان اینکه آوارگی ایرلاین‌های خارجی کمتر بود، گفت: با توجه به اینکه ایرلاین‌های خارجی تجهیزات بیشتری را در اختیار داشتند آمادگی آنها برای انجام عملیات در شرایط بحران بیشتر بود.

وی تاکید کرد:‌ یکی از مشکلات ایرلاین‌های داخلی این بود که نیروهای آنها نمی‌توانستند خود را به فرودگاه امام برسانند.

صدا و سیما برای رفع بحران کمک نکرد

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی تاکید کرد: با توجه به رخداد این بحران در فرودگاه امام انتظار کمک از سوی صدا و سیما را داشتیم اما صدا و سیما به ایجاد نگرانی‌ها دامن زد.

وی افزود: حتی صدا و سیما در مقطعی شماره تماس‌های فرودگاه امام را اشتباه زیرنویس می‌کرد و مردم نمی‌توانستند با فروگاه تماس بگیرند.

جلوی گرانفروشی در فرودگاه امام را گرفتیم

رستمی با اشاره به ادعاهای ایرلاین‌ها مبنی بر اینکه یخ زدگی باند پروازی اجازه نشست و پرواز هواپیماها را نمی‌داد، گفت: اگر باند پروازی یخ بسته بود چطور روز یکشنبه هفت پرواز ورودی و ۲ پرواز خروجی انجام شد.

وی تاکید کرد: متاسفانه علیرغم مهیا بودن امکانات برای ایرلاین‌ها، ناهماهنگی و عدم آمادگی در شرکت‌های هواپیمایی باعث بروز لغو پروازها و تاخیرات قابل توجه شد.

وی تاکید کرد: هر چند ما وظیفه‌ای در قبال پذیرایی از مسافران نداشتیم اما ارائه تمام این خدمات را پذیرفتیم.

رستمی تاکید کرد: وظیفه ما این بود که اجازه ندهیم در فروگاه در این شرایط بحرانی سوء استفاده‌هایی شود و به مردم گرانفروشی کنند که خوشبختانه در این چند روز هیچ گرانفروشی انجام نشد و مردم هیچ اعتراضی نسبت به این موضوع نداشتند.

وی تاکید کرد: هر چند که این وظیفه ایرلاین‌ها بود که نماینده‌ای از خود در فرودگاه امام داشته باشند اما به دلیل نبود نمایندگان ایرلاین‌ها مسئولان فرودگاه درباره وضعیت پروازها به مسافران اطلاع رسانی کردند و توانستند از وقوع تنش در فرودگاه جلوگیری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ یک از ایرلاین‌ها حتی شماره تماسی را به مسافران ارائه نکرده بودند که برای رفع ابهامات و یا پاسخگویی به سوالات راه ارتباطی با مردم داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز