خبرگزاری کار ایران

عضو سندیکای آسانسور و پله برقی:

منتظر فاجعه در مورد آسانسورهای تهران هستیم/افزایش قیمت ۳۰ درصدی قطعات آسانسور در یک ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۶۰۸

عضو سندیکای آسانسور و پله برقی گفت: در ابتدا انتظار داشتیم که این افزایش قیمت ارز حباب و به صورت موقتی باشد اما با پایداری قیمت دلار در مدار ۴ هزار ۶۰۰ تومان مجبور به افزایش قیمت شدیم.

محمدرضا ظهره‌وندی رییس سابق سندیکای آسانسور و پله برقی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص افزایش ناگهانی قیمت آسانسور، پله برقی و قطعات یدکی آن گفت: این افزایش قیمت طبیعی است زیرا این وسایل عمدتا وارداتی هستند و وقتی دلار افزایش پیدا کند ما هم مجبور به افزایش قیمت هستیم.

وی ادامه داد: در ابتدا انتظار داشتیم که این افزایش قیمت ارز حباب و به صورت موقتی باشد اما با پایداری قیمت دلار در مدار 4 هزار 600 تومان مجبور به افزایش قیمت شدیم. در آسانسور 65درصد قطعات وارداتی است و در پله برقی تمام اجزاء آن. به طور مثال در یک ماه اخیر که نوسان بازار ارز شروع شد ریل آسانسور از 470 هزار تومان به 630 هزار تومان رسید و یا موتور کشنده در برند‌های مختلف  30 درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: در سندیکا کمیسیون حل اختلاف وجود دارد و از اول امسال تاکنون به 400 مورد رسیدگی کرده است اما در پرونده‌های اخیر بیشتر اختلاف بر سر قیمت‌ها بوده به طوری‌که شرکت نصاب آسانسور با فاکتور و سند بیان می‌کند که قیمت‌ها به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و کارفرما بایستی مبلغی بیش از عدد مندرج در قرارداد پرداخت کند.

وی در خصوص وضعیت امنیتی آسانسورهای شهر تهران گفت: پس از سقوط آسانسور دانشگاه امیرکبیر، جامعه نسبت به ایمنی آسانسور حساس شد و همان موقع ما از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم که سندیکا حاضر است به صورت رایگان آسانسورهای شهر تهران را بازدید کند اما در این 6 ماه کمتر از 10 واحد دولتی و خصوصی به ما مراجعه کردند.

ظهره‌وندی افزود: اکنون گواهی استاندارد که برای آسانسور ساختمان‌های جدید صادر می‌شود یک سال اعتبار دارد و در مورد پله برقی هنوز هیچ استانداردی تعریف نشده اما با شرایطی که امروز آسانسورهای شهر تهران در بخش ترمز، قفل و سیم دارند 80 درصد آنها به خصوص در ساختمان‌های دولتی از ایمنی لازم برخوردار نیستند و هر لحظه امکان بروز فاجعه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز