خبرگزاری کار ایران

افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک ملی ایران با وصول مطالبات معوق

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۳۷

کاهش میزان مطالبات معوق همواره یکی از بهترین راه‌هابرای بهبودصورت های مالی و افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک هاست واز این روبانک ملی ایران وصول این مطالبات رایکی ازمهم ترین اولویت های خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، استاندارد بودن نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی اهمیت فراوانی در برقراری ارتباطات و تعاملات بانک های داخلی با بانک های بین المللی در شرایط پسابرجام دارد.

براساس استانداردهای جهانی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی باید بین ۳ تا ۵ درصد باشد که با روند فعلی، بانک ملی ایران به این نسبت نزدیک شده و تلاش برای کاهش بیشتر آن در اولویت اهداف و برنامه های عملیاتی هیات مدیره بانک قرار دارد.

متوسط نسبت مطالبات معوق به کل تسهیلات بانک نشان می دهد که NPL از اسفندماه سال گذشته تا پایان آذرماه امسال معادل ۸.۱۷ است که این آمار با اقدامات گسترده در ارتقای بانکداری الکترونیک و اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است.

از سویی برنامه ریزی و هدف گذاری برای کاهش مطالبات غیرجاری از ابتدای سال برای هر یک از واحدها صورت گرفته و پیگیری دائمی و پایش روزانه هر گونه افزایش احتمالی و اعلام وضعیت انحراف هر واحد در مقاطع ماهانه به مسئولان مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری در قالب بسته ضوابط سیاستی بخش پیگیری و وصول مطالبات به منظور تسهیل شرایط بازپرداخت برای مدیونین مطابق با ضوابط و مقررات جاری از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این خصوص است.

همچنین آمارها حاکی از آن است که در پایان آذر ماه امسال میزان یک هزار و ۹۰۶ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال از مطالبات بانک ملی ایران وصول شده و بدین ترتیب مجموع وصولی های بانک از ابتدای سال تا پایان ماه مذکور به ۱۸ هزار و ۸۲۵ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال رسیده است.

کاهش ۴۶ هزار میلیارد ریالی مطالبات غیرجاری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، دستاوردی دیگر برای بانک ملی ایران محسوب می شود و  موجب برگشت بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال از ذخایر مطالبات مشکوک الوصول و بهبود   صورت های مالی بانک شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز