خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

افزایش یک میلیون تنی آبزی پروری با پروژه کشت در قفس

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۰۳

حجتی گفت: سال 96 کل آبزی‌پروری ما یک میلیون و 30 هزار تن بود که با کشت در قفس یک میلیون تن دیگر افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امروز دوشنبه 23 بهمن‌ماه در سالن همایش خوشه برگزار شد که در این مراسم از زحمات آیت الله عالمی قدردانی شده و سیدرضا تقوی به عنوان نماینده ولی فقیه در این سازمان معرفی شد.

در این همایش محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سفری که در این هفته به ایلام داشتم از پروژه آبرسانی به مناطق کشاورزی ایلام بازدید کردم. در این پروژه آب از مخزن تا مزرعه به وسیله لوله انتقال پیدا کرده که 46 هزار هکتار است. برای این پروژه تاکنون 500 میلیون دلار اعتبار اولیه هزینه شد که کفایت نمی‌کند اما در بودجه 97، 350 میلیون دلار دیگر اختصاص داده شده که امیدواریم با وجود آن بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

حجتی خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت‌هایی که در آب داریم اما ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور وجود دارد که سازگار با طبیعت، سازگار با محیط زیست و از مناطق پربهره هستند.

وی افزود: در ایلام مناطقی وجود دارد که دیم‌زار هم جواب نمی‌دهد اما مردم آن منطقه با کشت گل نرگس ارتزاق می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: بسترهای زیادی وجود دارد که ما از آنها غافل هستیم. در بحث ماهیان در قفس سازمان شیلات طبق بررسی‌هایی که با کارشناسان خارجی داشت یک میلیون تن کشت در قفس را پیش‌بینی کرد که این میزان به هیچ بخش از محیط زیست آسیب نمی‌زند.

حجتی تشریح کرد: سال 96 کل آبزی‌پروری ما یک میلیون و 30 هزار تن بود که با کشت در قفس یک میلیون تن دیگر افزایش خواهد داشت. ما ظرفیت‌های خوبی در گوشه و کنار کشور داریم که با بصیرت می‌توانیم به آنها دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز