خبرگزاری کار ایران

۸۵۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ در حوزه اینترنت اشیاء تراکنش مالی موجود خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۷۵

جوشقانی گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال ۲۰۲۰، ۸۵۳ میلیارد دلار در حوزه اینترنت اشیا تراکنش مالی موجود خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش فعالان حوزه اینترنت اشیا گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال ۲۰۲۰، ۸۵۳ میلیارد دلار در حوزه اینترنت اشیا تراکنش مالی موجود خواهد بود. این در حالی است که تعداد و نوع دستگاه‌ها در این حوزه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

وی افزود: صنعت اینترنت اشیاء در اقتصاد کشور آمریکا تغییر بسیار مهمی دارد و بخشی از صنعت ارتباطی این کشور را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر تکنولوژی در حوزه اینترنت اشیا نسل پنجم است اما در ایران نسل سوم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به سوی سیستم IPV۶ مهاجرت کرد گفت: اگر قرار باشد تا ۵۰ میلیارد دستگاه به شبکه متصل شوند باید نسل در حال استفاده یعنی IPV۴ را به IPV۶ تغییر داد. چراکه نسل حال حاضر توانایی پشتیبانی این میزان دستگاه را ندارد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره روش قانونمند شدن حوزه اینترنت اشیا گفت: رگولاتورها دولتی هستند و همین مساله در کنار نظرهای متفاوت باعث شده تا با چالش‌هایی روبرو باشند که برای این مورد باید به اتفاقات رخ داده برای کدهای دستوری یا همان USSD اشاره داشت که در رسانه‌ها اخبار زیادی را به خود اختصاص داد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: هم‌اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با همکاری سازمان استاندارد ایران اقدام به تسهیل‌گری در آزمایش تجهیزات کرده است. همچنین سازمان تنظیم مقررات در حال انجام اقداماتی برای جلوگیری از انحصار و استفاده از تجهیزات بومی است تا صنعت اینترنت اشیا به اقتصاد کشور کمک کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز