خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به ایلنا:

تمایل شرکت‌های آمریکایی برای ساخت مسکن مهر پردیس / پیشنهاد چینی‌ها برای شهرک‌سازی / اجازه افزایش آورده مردم برای پرداخت مالیات مسکن مهر را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۶۹۸

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه نمایندگان شرکت‌های آمریکایی برای احداث خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: با دستور موقت معاون امور مالیاتی حساب مسکن مهر پردیس باز شد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ سعید غفوری در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر جدید پردیس با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی و داخلی برای تامین سرمایه و عملیات اجرایی خدمات زیربنایی و روبنایی مساکن مهر این منطقه اظهار داشت: در این همایش ۶۰ میز مذاکراتی بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تشکیل می‌شود که هدف از برگزاری این مذاکرات انعقاد قرارداد برای عملیات اجرایی خدمات زیربنایی و روبنایی در مسکن مهر با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی است.

وی با بیان اینکه ارتقای رفاه ساکنین مسکن مهر پردیس در اولویت ما قرار دارد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش و انجام این مذاکرات احداث خدمات روبنایی و زیربنایی و ایجاد ارزش افزوده در این منطقه است که البته سرمایه‌گذاران هم می‌توانند از پتانسیل موجود در سایت ۸۲هزار واحد مسکونی در این منطقه استفاده کنند.

غفوری با تاکید بر اینکه به طور قطع نمی‌توان خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر را با بودجه دولتی فراهم کرد، گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که برای تکمیل زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی مسکن مهر نیاز به دو هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان اعتبار داریم که این اعتبارات تنها برای فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: با این اعتبارات تنها می‌توان خدمات زیرساختی از جمله انشعابات برق، آب، فاضلاب، آسفالت، معابر و دیوارهای حائل را احداث کرد.

بنابراین برای ایجاد مدارس، مساجد، درمانگاه‌ها و هرآنچه که برای ساکنین مورد نیاز است با توجه به تفکر ایران‌شهری در وزارت راه و شهرسازی اقدام به دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی، عمومی و دولتی کردیم و سال گذشته مشارکت سه‌جانبه سرمایه‌گذاران خصوصی، عمومی، دولتی در مسکن مهر پردیس آغاز شد و اولین گام را هم برداشتیم و از طریق روش سرمایه‌گذاری PPP عملیات اجرایی خدمات روبنایی و زیربنایی فاز ۱۱ با مشارکت سرمایه‌گذاری کوزو، ترکیه آغاز شد.

غفوری با بیان اینکه در سال ۹۵ توانستیم با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ۱۷۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی در مسکن مهر پردیس انجام دهیم،‌گفت: طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی‌ می‌کنیم از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی می‌توانیم هزار و ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز دو هزار و ۵۸۴ میلیارد تومانی را تامین کنیم و بخشی از عملیات اجرایی را با این اعتبارات اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه از یارانه‌های دولت برای مسکن مهر باید در جهت محوطه‌سازی و ایجاد شبکه آب و فاضلاب و آماده‌سازی استفاده کنیم، گفت: در سال گذشته اعتبارات ۱۳۲ میلیارد تومانی از محل اوراق خزانه اسلامی و ۴۲ میلیارد تومانی از محل یارانه‌ها به مسکن مهر پردیس اختصاص پیدا کرد که توانستیم با این بودجه ۱۷ هزار واحد مسکن مهر را به افتتاح برسانیم.

این مقام مسوول در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه شرکت‌هایی از کشورهای خارجی به پای میز مذاکره برای احداث خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر پردیس آمده‌اند گفت: شرکت‌هایی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، انگلستان، اتریش، ترکیه، چین، روسیه، آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده‌اند که با ترکیه و کره جنوبی وارد مراحل اجرایی هم شده‌ایم.

غفوری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا پیشنهاد شهرک سازی در پردیس هم از سوی شرکت‌های خارجی شده‌ است گفت: چینی ها پیشنهاد شهرک‌سازی در پردیس را داده‌اند اما اولویت ما تکمیل مسکن مهر این منطقه است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا مشکل مسدود شدن حساب‌های مسکن مهر پردیس برای برداشت هزینه مالیات رفع شده است گفت: برای رفع این مشکل با مدیران در سطوح عالی و نمایندگان مجلس وارد مذاکره شده‌ایم و جلسات متعددی برگزار شده است.

وی افزود: با دستور معاون امور مالیات حساب‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس به صورت موقت باز شد و به احتمال ۹۰ درصد می‌توانیم ثابت کنیم که تنها ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر واحد مسکونی نیز باید مالیات پرداخت شود.

این مقام مسوول ادامه داد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی شعبه شمال شرق تهران به اشتباه قصد برداشت ۶.۷ میلیارد تومان از حساب‌های شرکت عمران پردیس بابت مالیات را داشت که چنین رقمی اساسا برای محاسبه مالیات مسکن مهر پردیس اشتباه است.

غفوری تاکید کرد: تصور سازمان امور مالیاتی این است که از آنجا که با برخی از پیمانکاران دو پکیج قرارداد برای یک پروژه منعقد شده باید دوبار مالیات دریافت کنند. این در حالی است که طبق قانون ساماندهی مسکن تنها ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر واحد مسکونی مسکن مهر مالیات تعلق می‌گیرد که آن را هم پرداخت کرده‌ایم و بدهکار سازمان مالیات نیستیم.

وی تاکید کرد: درواقع ما با برخی از پیمانکاران مانند پیمانکار کوزو دو پکیج قرارداد یکی برای آماده‌سازی و یکی برای محوطه‌سازی برای یک پروژه منعقد کردیم که باید یک بار مالیات به آن تعلق بگیرد.

وی تاکید کرد: اگر سازمان امور مالیاتی بخواهد از قانون امور مالیاتی تبعیت نکند و دو بار مالیات به ازای یک واحد مسکونی دریافت کند مجبور هستیم آورده متقاضیان را افزایش دهیم اما از آنجایی که به مردم قول داده‌ایم آورده‌ها افزایش پیدا نکند سختگیرانه پیگیر این موضوع هستیم.

غفوری همچنین با اشاره به درخواست افزایش بودجه مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر پردیس اظهار داشت: از بودجه مصوبی که ۸۰ میلیارد تومان یارانه به ما تعلق می‌گیرد ۶۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده اما تقاضای ما از نمایندگان مجلس افزایش این سهم به ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۹ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر به مرحله نازک‌کاری رسیده است که اگر بتوانیم بودجه مورد نیاز را تامین کنیم ۹هزار واحد را می‌توانیم به افتتاح برسانیم اما هنوز اعتباراتی تعلق نگرفته است.

وی تاکید کرد: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که از منابع مالی در اختیار خود ۳۰ میلیارد تومان بودجه فوری در اختیار شرکت عمران شهر جدید پردیس قرار دهند تا بتوانیم تا پایان سال ۹هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.

غفوری همچنین از دستور نوبخت برای ردیف اجرایی مترو پردیس تهران خبر داد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز