خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی مجوز فعالیت ۶ هزار باجه بانکی پست بانک را صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۳۶

مدیر عامل پست بانک ایران با تاکید بر پرداخت تسهیلات به شرکت های فعال در حوزه IT , ICT از پرداخت تسهیلات ۴۰میلیارد تومانی به یکی از شرکت های تولید کننده تبلت و محتوای کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خسرو فرحی مدیر عامل پست بانک ایران در کنفرانس خبری با بیان اینکه از سال ۹۵ پست بانک به عنوان بانک تخصصی بخش IT وICT مامور  ارایه خدمات بانکی  در نقاط روستایی، عشایری و مناطق مرزی است گفت: این خدمات در جهت احقاق حقوق شهروندی به مردم این مناطق ارایه می شود.

مدیر عامل پست بانک ایران افزود: برای تامین مالی شرکت‌های فعال در حوزه IT و ICT  در بحث دریافت وثایق و تضامین تسهیلات، قراردادهای این شرکت ها مورد پذیرش است.

فرحی با اشاره به سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از تولیدکنندگان حوزه کودک ونوجوان ادامه داد: پست بانک در این زمینه به یکی از شرکت هایی که در حوزه تولید تبلت و محتوا برای کودکان و نوجوانان فعال است ۴۰ میلیارد تومان تسهسلات تصویب کرده است که در چند مرحله به انان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اعطای مجوز بانک مرکزی برای فعالیت  ۶ هزار باجه بانکی در کشور گفت: این مجوز به پست بانک اجازه می دهد تا در مناطق کم جمعیت و روستایی خدمات بانکی به مردم ارایه دهد و این یکی از دستاوردهای نظام بانکی است که این بستر فراهم شده که در قالب یک فعالیت یکپارچه خدمات بانکی را به روستاها و مناطق محروم ببریم.

فرحی با اشاره به اینکه پست بانک تاکنون برای ایجاد اشتغال و حمایت و تثبیت  از آن یک هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است خاطر نشان کرد: پست بانک به عنوان  بانک عامل صندوق توسعه ملی در فاز اول  برای حمایت از فعالیت های خرد و خانگی تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد ریال تامین مالی کرده است و در فاز دوم برای حمایت از ایجاد مشاغل در روستاها به عنوان یکی از بانک های اصلی باید ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند که ۶ هزار میلیارد تومان آن از صندوق توسعه ملی فراهم می شود و  ۶ هزار میلیارد تومان آن از منابع بانک ها تامین خواهد شد.

وی افزود: کسانی که طرح هایی برای ایجاد اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت  دارند می توانند با مراجعه به سامانه وزارت کار، طرح خود را ثبت کنند و پس ازتایید آن از این تسهیلات با نرخ ترجیحی ۴، ۶ و ۱۰ درصد بهره مند شوند.

مدیر عامل پست بانک ایران با بیان اینکه پست بانک در حال حاضر با ۶۶ بانک بین المللی روابط کارگزاری دارد گفت: یکی از مزیت های اختصاصی پست بانک عضویت در اتحادیه جهانی پست بانک ها است که این قابلیت را برای بانک فراهم می کند که با کشور های عضو این اتحادیه از طریق نرم افزار خرده بانکداری IFS  تبادلات مالی خرد تا سقف ۱۰ هزار دلار داشته باشد.

فرحی افزود: با نصب کامل این نرم افزار پست بانک برای امضای قرارداد رسمی با کشورهای عضو مکاتباتی انجام داده است که در حال حاضر با دو کشور قطر تا سقف ۲ هزار دلار و ویتنام تا سقف ۵ هزار دلار قرار داد امضا کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه وظیفه پست بانک تامین نیازهای خرده بانکداری در تمام کشور و به خصوص مناطق روستایی و محروم است گفت: برای رفاه بیشتر روستاییان پست بانک "یارا کارت" اعتباری با سقف ۵ میلیون ریال را در اختیار روستاییان قرار داده است که تضمین باز پرداخت آن از طریق اتصال حساب یارانه به این کارت تامین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز