خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت‌وگو با ایلنا:

۳۵۰۰ واحد صنفی کار خود را تعطیل کردند/ نساجی‌های کشور با یک سوم ظرفیت خود تولید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۱۸

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه گفت: از ۷ هزار واحد صنفی ۳۵۰۰ واحد مجبور شده‌اند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

 امیر قدیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت این صنف در آستانه تعطیلات نوروز گفت: از قدیم این روزها متعلق به صنف لباس فروش و پارچه فروش بوده زیرا از قدیم این رسم وجود داشته که مردم برای سال نو لباس نو تهیه کنند حتی اگر خانواده‌ای در فشار اقتصادی باشد حداقل برای فرزندان خود لباس جدید تهیه می‌کند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه ادامه داد: اما چند سالی است که صنف ما در رکود کامل به سر می‌برد. امسال هم وضع بدتری نسبت به سال‌های گذشته داریم که عامل اصلی آن پایین آمدن قدرت خرید مردم و افزایش واردات است که باعث شده بازار پارچه و نساجی در رکود کامل به سر ببرد.

 وی ادامه داد: با وجود آنکه هر روز تولید کننده‌های پوشاک ما وضعیت‌شان بدتر می‌شود اما تعرفه پوشاک از 200 درصد به 55 درصد کاهش پیدا کرده این مسئله جدا از اعطای مجوزهای خاص به عنوان برند است. در واقع بازار الان به سمتی رفته که تولیدات پوشاک ترکیه بازار را در اختیار خودش گرفته است.

قدیمی نژاد افزود: تولید کنندگان ما در خصوص کیفیت کار هیچ چیزی از رقیب ترک خود کم ندارند اما به هیچ عنوان توان رقابت در قیمت تمام شده با ترک‌ها را ندارند چرا که یک تولید کننده در ترکیه تسهیلات با سود یک درصد می گیرد اما ما مجبور هستیم حداقل 18 درصد سود پرداخت کنیم. امروز نساجی‌های ما با یک سوم ظرفیت مشغول به کار هستند.

 رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان تصریح کرد: حاد شدن این وضعیت در 5 سال اخیر سبب شده که از صنف ما که بیش از 7 هزار واحد صنفی در آن مشغول هستند 3500 واحد مجبور شوند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز