خبرگزاری کار ایران

مجری طرح پنبه در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه حمل و نقل پنبه تا مراکز خرید تضمینی توسط دولت پرداخت شد/ تولید داخلی ٥٠ درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۹۰

مجری طرح پنبه گفت: تولید داخلی تنها ٥٠ درصد از نیاز داخل را یرطرف می‌کند و مابقی آن را با واردات تامین می‌کنیم.

ابراهیم هزار جریبی مجری طرح پنبه در وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حل مشکل پنبه کاران استان فارس اظهار کرد: ما مراکز خرید تضمینی پنبه را در سراسر کشور دائر کردیم. امسال خوشبختانه تولید ما بالاتر از سال‌های قبل بود.

وی افزود: استان فارس درخواست تمدید زمان خرید تضمینی داشت که ما هم زمان خرید را تا پایان بهمن ماه تمدید کردیم. 

هزار جریبی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از کشاورزان این استان مشکل مسافت داشتندکه قرار شد این افراد محصول خود را به مراکز خرید تضمینی برسانند و هزینه حمل و نقل را دولت به کشاورزان بپردازد که این کار انجام شد.

وی در رابطه با میزان تولید پنبه در سال ٩٦ خاطر نشان کرد: امسال در کشور حدود ١٨٠ هزار تن پنبه برداشت و خرید تضمینی شده که الیاف از پنبه دانه جدا و به کارخانه نساجی، روغن گیری و خوراک دام ارسال شده است. 

مجری طرح پنبه با اشاره به قیمت خرید تضمینی عنوان کرد: قیمت در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی ٣٢٠٠ تومان است و بخشی از آن توسط خرید تضمینی و بخشی دیگر طبق توافق کشاورزان با کارخانجات پنبه پاک کنی خریداری شده است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات پنبه کاران بیان کرد: مطالبات مربوط به بخش خصوصی کاملا پرداخت شده و مبلغ مربوط به بخش دولتی هم با بیشتر کشاورزان تسویه شده است.

هزار جریبی در رابطه با صادرات پنبه گفت: ما در حال حاضر صادرات این محصول را نداریم و تنها ٥٠ درصد از نیاز داخل را تامین می کنیم و ما بقی آن از بخش واردات تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز