خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد:

واردات ٤٠ میلیارد دلار طی ١٠ ماه گذشته/ ١٣٠٠ میلیارد تومان برأی مشوق صادراتی در مجلس به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۰۰۶

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: طی ١٠ ماه گذشته ٤٠ میلیارد دلار واردات داشته ایم که٥٠ درصد آن در قالب اعتبارات بانکی بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛مجتبی‌خسروتاج، رئیس‌سازمان‌توسعه‌تجارت در همایش تأمین مالی صادرات با اشاره به ورود به عرصه‌های جهانی برای رقابت های سخت اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در تأمین منابع صادراتی حائز اهمیت است.اگر بخواهیم به هر صادرکننده ۲ درصد جایزه صادراتی بدهیم، به ۴ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم، اما به هرحال کشور هم محدودیت هایی دارد.

خسروتاج تصریح کرد: در صورتی‌که نهادهای مالی و بانکها را توسعه دهیم ساز و کار تامین مالی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان باید شرایط رقابتی را در دسترسی به منابع تجربه کنند، گفت: سامانه‌ای طراحی شده تا به صادرکنندگان، مشاوره خدمات مالی داده و بسته‌های مالی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی و اطلاع‌رسانی کند. این در حالی است که اگر کاری که در بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات و سازمان توسعه تجارت طراحی شده، همگن شود، به طور قطع می‌توان انتظار داشت که تامین مالی موثر و مشاوره در این رابطه به شرکتها و صادرکنندگان صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان‌اینکه، باید توجه کرد که بازار خریدار است یا بازار فروشنده به شمار می رود، چراکه این امر مقررات صادرات را دیکته می‌کند؛ گفت: صادرکنندگان باید در مورد قدرت چانه زنی در فروش کالا با خریداران دقت لازم را انجام دهند، این در حالی است که بسیاری از صادرکنندگان بدون هزینه کرد، از هنر اعتبار خریدار استفاده می کنند و بنابراین می توانند بدون اینکه یک ریال پول بگذارند، صادرات را مورد نظر قرار می دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: طی ١٠ ماه گذشته ٤٠ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم که٥٠ درصد آن در قالب اعتبارات بانکی بوده است.

خسروتاج خاطرنشان کرد: اخیرا در مجلس شورای اسلامی‌رقم ١٣٠٠ میلیارد تومان برای مشوق صادراتی سال آینده به تصویب رسیده که بخشی از ان برای کمک یارانه سود بانکی برای صادرکنندگان است.

وی در ادامه‌با اشاره به آشنایی ‌صادرکنندگان با روابط بانکی خارج از کشور گفت:بخش مالی یکی از موضوعات جدی در صادرات قلمداد می‌شود به خصوص برای شرکتهای کوچک و متوسط که ضرورت دارد از یک هم افزایی برخوردار باشد.

وی افزود: استفاده از ابزار اسنادی در صادرات و بهره گیری از ضمانت نامه ها و اعتبار نامه ها برای صادرکنندگان ضروری است.

وی تصریح کرد: تجربیات شرکتهای مختلف صادراتی در این بخش بسیار مهم است و برخی از کشورها تخصص ویژه‌ای در این بخش دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط صاحبان پروژه با سرمایه گذاران فراهم شود گفت: در این خصوص باید به سراغ سرمایه گذاران رفت ضمن آنکه باید ظرفیت صندوق ضمانت صادرات را نیز بالا برد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز