خبرگزاری کار ایران

صدور مجوز کسب و کار زنان در عربستان بدون رضایت محارم

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۰۲

زنان در عربستان سعودی می‌توانند بدون در اختیار داشتن رضایت همسر، پدر و یا برادر کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در شرایطی که عربستان سعودی به دنبال گسترش بخش در حال رشد این کشور است، اکنون زنان نیز در این کشور می‌توانند بدون در اختیار داشتن رضایت همسر، برادر یا پدر کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

دولت عربستان امروز –شنبه- تغییر سیاست‌های خود را در این زمینه اعلام کرد؛ تغییر سیاست‌هایی که می‌تواند گام بلندی در راستای دور شدن عربستان از سیستم مراقبتی در این کشور باشد که چندین دهه بر آن حکمفرما بوده است.

وزارت بازرگانی و سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در وب سایت خود اعلام کرد: «زنان اکنون می‌توانند تجارت خود را راه‌اندازی کنند و بدون در اختیار داشتن رضایت همسر، برادر یا پدرشان از کسب و کار اینترنتی بهره‌مند شوند.»

بر اساس سیستم مراقبتی عربستان سعودی، زنان به رضایتنامه کتبی یکی از مردان محرم به خود به طور معمول همسر، پدر یا برادر برای انجام هرگونه کار دولتی، مسافرت یا شرکت در کلاس‌های آموزشی نیازمند هستند.

عربستان سعودی به عنوان کشوری که سال‌های طولانی به تولیدات نفتی برای درآمدهای اقتصادی خود وابسته بوده است، اکنون به دنبال گسترش بخش خصوصی این کشور از جمله گسترش کارمندان زن در چشم‌انداز برنامه دوران پسا نفت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز