خبرگزاری کار ایران

روز دوم جستجو برای یافتن لاشه هواپیمایی سقوط کرده

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۴۴

جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات دنا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از نوع ای تی آر 72 با 60 مسافر و 6 خدمه ساعت 8 صبح یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در جنوب استان اصفهان سقوط کرد. از همان ساعات اولیه جست‌ و جو برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما و جانباختگان این حادثه آغاز شد و با وجود تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی به دلیل بدی شرایط جوی در منطقه، محل سقوط مشخص نشد از این رو تلاش‌ها برای یافتن لاشه هواپیما برای دومین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

کوهنوردان و امدادگران به ارتفاعات اعزام شدند

کوهنوردان و امدادگران از ساعت ۵ صبح امروز به ارتفاعات کوه های دنا اعزام شده‌اند.

بخشی از تیم‌های کوهستان از راه زمینی به ارتفاعات اعزام شده و بخشی دیگر منتظر صدور مجوز پرواز بالگرد هستند تا جستجو را هوایی انجام دهند.

اعزام 2 بالگرد فوریت‌های پزشکی هوایی از یاسوج و گچساران

2 بالگرد فوریت‌های پزشکی هوایی از یاسوج و گچساران ساعت 7 و 10 دقیقه برای جست و جوی اجساد و یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج به کوه ‌های پادنا و سی سخت اعزام شد.

اعزام بالگرد ارتش به منطقه

سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست و جوی هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن در منطقه کوهستانی حادثه به پرواز درآمد اما به علت وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جستجو به منطقه برسد.

حضور50 اکیپ از چهار استان در محل حادثه

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ایلنا گفت: موقعیت کلی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا مشخص شده است اما محل دقیق آن هنوز مشخص نیست.

عزیز فیلی گفت: 50 اکیپ از چهار استان کشور هم اکنون در محل حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: با هدف تسریع در روند اجرایی عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران ـ یاسوج مثلثی را مشخص کرده‌ایم.

تمرکز گروه های نجات بر روی منطقه ای بنام پادنا

وی با بیان اینکه این مثلث با پیش‌بینی سقوط هوایپما در یکی از ضلع‌ها برنامه‌ریزی شد،گفت: هنوز محل دقیق سقوط هواپیمای تهران به یاسوج مشخص نیست.

فیلی گفت: امروز بیشترین تمرکز گروه های نجات بر روی منطقه ای بنام نغول پاندا (پادنا) است.آنجا دره های عمیقی دارد و ممکن است پس از برخورد هواپیما به کوه، به دره سقوط کرده باشد.

 

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهای امدادی با بسیج تمام امکانات، با 80 تکنسین جست و جو برای یافتن لاشه هوایپیمای سقوط کرده تهران -یاسوج را آغاز کرده اند.

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

وزیر راه و شهرسازی عازم یاسوج شد

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان به یاسوج رفت.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل این وزارت و رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی عازم فرودگاه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

 روابط عمومی اورژانس کشور گفت: پرواز بالگردهای این سازمان بر فراز رشته کوه‌های دنا با روشن شدن هوا آغاز شده، اما توده‌های سنگین و پرفشار در ارتفاعات باعث کاهش دید عمودی و افقی شده است.

حضور خانواده جانباختگان حادثه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

خانواده‌های سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج با نگرانی در ارتفاعات کوه دنا حاضر و منتظر اعلام نتیجه جستجو توسط نیروهای امدادی هستند.

آماده باش تیم‌های کمکی تشخیص هویت پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: دو اکیپ تیم های دی وی آی برای شناسایی اجساد قربانیان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: تیم‌های کمکی تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در آماده باش کامل به سر می‌برند.

محدودیت های ترافیکی در منطقه

قرارگاه انتظامی و امدادی پلیس اصفهان نیز اعلام کرد: با توجه به وضع نامناسب هوا و آغاز عملیات امداد و نجات توسط بالگردها و پهپادها و تیم های عملیاتی همچنین حضور گسترده نیروهای امدادی و پلیس در منطقه محدودیت های ترافیکی اعمال شده است.

 پرواز پهپادها بر فراز دنا

«شرفی» مقام مسئول سازمان هواپیمایی گفت: از ساعت ۶ امروز با حرکت پهپادها، پرواز هلی‌کوپترها و همچنین جست‌وجوی ۲۰۰ نفر از کوهنوردان در سه نقطه مشخص شده در منطقه، عملیات جست‌وجوی لاشه هواپیمای سانحه دیده آغاز شد.

جستجوگران به ارتفاع 3 هزار متری رسیدند

در حال حاضر جستجوگران به ارتفاع 3 هزار متری رسیده‌اند. احتمال داده می‌شود که هواپیما در ارتفاع بالای 3800 متری سقوط کرده باشد.

سفر هیات هفت نفره فرانسوی به ایران

یک هیات هفت نفره فرانسوی برای بررسی علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، راهی ایران می‌شوند. هواپیمای ATR ساخت فرانسه و ایتالیا است.

جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در خصوص ورود هیات 7 نفره فرانسوی برای بررسی حادثه پرواز تهران - یاسوج گفت: این هفت نفر فرانسوی که  3 نفر  آن‌ها از کمیسیون بررسی سوانح و 4 نفر از کارخانه سازنده هستند قرار است به ایران بیایند.

وی خاطر نشان کرد: این سوال پرسیده می‌شود که مگر کارشناسان خودمان نمی‌توانند حادثه را بررسی کنند؟ بله می‌توانند اما طبق مقررات بین المللی هواپیما ساخت هر کشوری باشد کارشناسان آن می‌توانند به بررسی حادثه ورود کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: هیات 7 نفره فرانسوی با سرپرستی سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهر سازی حادثه پروزا تهران - یاسوج را بررسی خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که جعبه سیاه این پرواز در کشور خودمان بازخوانی می‌شود یا خیر، اظهار داشت:   بله بررسی در کشور خودمان صورت می‌گیرد اما اگر کارخانه سازنده هواپیما درخواست کند آن جا خوانده می‌شود.

جعفرزاده درباره آخرین وضعیت محل  شناسایی سقوط هواپیما گفت: محدود سقوط هواپیما مشخص شده  اما هنوز لاشه دیده نشده است.

بالگرد اورژانس در چهار نقطه احتمالی سقوط چیزی نیافت

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگرد اورژانس استان چهار نقطه احتمالی را جستجو کرد که در این نقاط چیزی مشاهده نشد.

درخواست از چین و کشورهای اروپایی برای یافتن محل دقیق سقوط

معاون سازمان فضایی کشور گفت: این امکان وجود دارد که محل دقیق سقوط_هواپیما از طریق تصاویر هوایی مشخص شود، به شرطی که ماهواره‌ای از آن منطقه عبور کند.

وی گفت: برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم که اگر ماهواره‌هایشان تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.

جستجوی لاشه هواپیمای آسمان با پهپادهای نظامی

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی با بخش‌های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهپادهای نظامی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

لاشه هواپیما در مناطق احتمالی یافت نشد

حاضران در صحنه می‌گویند لاشه هواپیمای آسمان در مناطق احتمالی سقوط پیدا نشده و نیروهای امدادی همه‌جا را گشته‌اند.

طبق بررسی و جست‌وجوی تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج هواپیما در قله نغل سقوط نکرده است.

احتمال می‌رود هواپیما اصلا در این مناطق سقوط نکرده باشد.ممکن است باد این هواپیما را به جای دیگری منحرف کرده باشد یا هواپیما با صخره برخورد کرده باشد.

در حال حاضر نیروهای امدادی در حال عزیمت به منطقه‌ای معروف به «بازندپیر» هستند، چون ممکن است لاشه هواپیما در اینجا باشد.

اعزام یک تیم از سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: صبح امروز دو گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان و یک تیم از سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند، تا پایان امروز هم یک گروه تخصصی امداد و نجات کوهستان نیز به منطقه اعزام خواهد شد.

وی گفت: به دلیل کاهش دید افقی امکان جستجو با بالگرد فراهم نیست و نیروها به صورت پیاده در حال جستجو هستند که تاکنون حادثه‌دیده‌ای را پیدا نکرده‌اند.

فرودگاه یاسوج قابلیت نصب رادار را ندارد

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه فرودگاه یاسوج اساسا قابلیت نصب رادار اپروچ را ندارد، گفت: به دلیل ارتفاعات اطراف فرودگاه یاسوج امکان نصب رادار در این فرودگاه وجود ندارد.

مدیرعامل اسبق شرکت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: نمی‌توان گفت اگر فرودگاه یاسوج مجهز به رادار بود از این سانحه هوایی روز گذشته جلوگیری می‌کرد.

 ابراز تاسف شرکت هواپیماسازی ای تی آر

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی «ای تی آر» با انتشار بیانیه ای از حادثه سقوط هواپیمای 200-72 ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان ابراز تاسف کرد.

بازدیدهوایی وزیرراه ازمحل احتمالی سقوط هواپیما

آخوندی گفت: شخصا درکابین هواپیماهمه شرایط را برفراز کوه دنا دیدم،هیچ چیزی ازلاشه هواپیما مشخص نیست.

دعوت از کوهنوردان فاتح اورست

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر بسیج کردن تمامی نیروهای امدادی هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای بومی و محلی، از کوهنوردان حرفه ای برای بررسی قله ها دعوت شده است.

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

 

 جلسه ستاد بحران با حضور وزیر راه

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

عزیمت استاندار اصفهان به منطقه پادنای سمیرم

مهرعلیزاده به منظور بررسی اقدامات انجام شده و هماهنگی بیشتر نیروهای امدادی سانحه سقوط هواپیمای تهران -یاسوج عازم منطقه شد.

هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشد

مشاهده لکه سیاه در ارتفاعات روستای بیده پادنا

معاون هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت:  بالگردهای امدادی در ارتفاعات روستای بیده پادنا یک سیاهی پیدا کرده‌اند که شک داریم لاشه هواپیمای تهران-یاسوج باشد.

وی گفت: هم اکنون عازم ارتفاعات روستای بیده هستیم تا این موضوع را به دقت بررسی کنیم.

هنوز هیچ لاشه‌ای پیدا نشده است

معاون  امداد و نجات اصفهان گفت: هنوز هیچ لاشه ای پیدا نشده است و تیم ها همچنانا مشغول جستجو هستند.

وی ادامه داد. بیده ارتفاعات ندارد.

اخبار ضدونقیض از پیدا شدن لاشه هواپیما

جعفر گوهرگانی معاون پشتیبانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد لحظاتی پیش از منطقه دنگزلو در پادنای سمیرم خبر داد که لاشه هواپیمای تهران - یاسوج درهمین منطقه پیدا شده است.

اظهارات افراد محلی و خبرهای تأیید نشده از نزدیک شدن گروه های امدادی به محل سقوط هواپیمای مسافربری حکایت دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به ایلنا گفت: در هنگام گشت زنی بر روی کوه دنا،شی سیاهی را مشاهد کردیم که کارشناسان مدعی شدند ممکن است لاشه هواپیما باشد.

بی‌نیاز گفت: هنوز برای ما مسجل نیست که این شی همان لاشه باشد.

وی گفت: این شی سیاه در منطقه دنگزلو در پادنای سمیرم مشاهده شده که برای اطمینان بیشتر باید پرواز مجددی به این منطقه انجام شود.

هیچ اثری از لاشه هواپیما در تصویربرداری‌ پهپادها مشاهده نشده است

رئیس اورژانس هوایی استان کهکیلویه و بویراحمد خبر پیدا شدن لاشه هواپیمای سقوط شده یاسوج در ارتفاعات دنا را تکذیب و تاکید کرد که متاسفانه برخی با انتشار چنین اخبار نادرستی سبب افزایش نگرانی‌ها در جامعه می‌شوند.

جلال پوران‌فرد در گفت وگو با ایلنا در یاسوج گفت:‌ از صبح امروز تاکنون سه بالگرد اورژانس هوایی استان در ارتفاعات دنا برای پیدا کردن لاشه مشغول به گشت زنی است که متاسفانه تاکنون هیچ اثری از لاشه هواپیما مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر تکذیب پیدا شدن لاشه هواپیمای سقوط شده یاسوج در ارتفاعات دنا اظهار داشت: متاسفانه هیچ آثاری از لاشه هواپیما در تصویربرداری‌های پهپادها هم مشاهده نشده است.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت:تا این لحظه به دلیل فشار باد و برودت مناطق احتمالی تنها بالگردهای سازمان اورژانس کشور در منطقه به تجسس پرداختند.

وی گفت: تیم های امدادی در قالب تیم های هشت نفره به طور زمینی در رشته کوههای دنا در حال تجسس هستند.

خالدی ادامه داد: تا ساعت ۱۵:۳۰ هیچ رد و یا نشانی از لاشه هواپیما رویت نشده است.

مدیر عامل آسمان در جلسه امروز مسیر پرواز را تشریح کرد/ هنوز اثری از لاشه هواپیما پیدا نکردیم

محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به عملیات جست‌وجوی هواپیمای تهران-یاسوج عنوان کرد: در حال حاضر دادستانی و بیمارستان‌ها و مراکز امدادی همه در حالت آماده‌باش و مجهز هستند. بنده هم شخصا به همراه برخی مسئولان با بالگرد تا ارتفاعات رفتم.

 وی افزود: تیم‌های کوهنورد ماهر را در یال‌های مختلف کوه فرستادیم. متاسفانه در ارتفاعات مه و طوفان است و اجازه نمی‌دهد هلی‌کوپترها بالاتر بروند. پهبادها هم به دلیل مه در کار خود موفق نبودند.

استاندار اصفهان یادآور شد: آقای علایی مدیر عامل آسمان هم امروز در جلسه‌ای که داشتیم مسیر پرواز را آورد و کمک خلبانی که همیشه در پروازها کنار خلبان این هواپیما بود را هم آوردند. این کمک خلبان به همراه نیروها سوار بالگرد شدند تا بروند مسیر را در بال شمالی و جنوبی این کوه دنبال کنند که بتوانیم رد پایی پیدا کنیم. تاکنون با همه بلدها و نیروها کار جست‌وجو را انجام دادند اما در جست‌وجوها اثری پیدا نکردیم.

مهرعلیزاده درباره لکه سیاه رنگی که اخیرا در فضای مجازی مطرح شد، گفت: در یکی از پروازها فردی شی را در کنار برف‌ها دیده بود و فکر می‌کردند بخشی از هواپیما باشد اما بعد از نزدیک دیدند که اینطور نیست. خود من هم همان منطقه را با دقت دیدم چنین چیزی نیست. اظهارنظر آن فرد در فضای مجازی پخش شد اما هنوز چیزی که علامت مشخصی از هواپیما یا فرد یا پیکری باشد مورد تایید نیست.

استاندار اصفهان گفت: هوا همچنان به طرف شدت بوران در ارتفاعات پیش می‌رود مه و ابر شدید وجود دارد فردا بر اساس پیش‌بینی هواشناسی فرصت خوبی خواهد بود و فردا هم عملیات جست‌وجو را داریم اما چهارشنبه هوا شرایط مساعدی نخواهد داشت.

 کم مانده بود سقوط کنیم/ بعضا کشف لاشه هواپیما بیش از یکسال زمان می‌برد

غلام محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتشار خبری مبنی بر کشف قطعاتی از لاشه هواپیمای ای.تی .آر آسمان اظهار داشت: علی رغم تمام تلاش‌های تیم‌های جست وجو و انجام پروازهایی با هلی کوپترها و پهپادها متاسفانه هنوز چیزی از لاشه هواپیما یافت نشده است.

وی با بیان اینکه عملیات هوایی متوقف شده است، گفت: عملیات زمینی توسط ۴۰ گروه ماهر که در بین آنها کوهنوردان فاتح قله اورست هم وجود دارد، همچنان در ساعات شب هم ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم دنا با تاکید بر اینکه از هیچ تلاشی برای پیدا کردن لاشه هواپیما فروگذار نیستیم، گفت: با توجه به شرایط جوی و شرایط سوق الجیشی منطقه، زمان بر بودن کشف لاشه هواپیما طبیعی است و در دنیا هم این تجربه وجود داشته که بعضا کشف لاشه هواپیما بیش از یکسال زمان ببرد.

وی تاکید کرد: اگر فشار وارد شود که در این شرایط سخت عملیات هوایی بی وقفه انجام شود به طور قطع احتمال وقوع سانحه دیگر را افزایش داده‌ایم چنانچه که امروز کم مانده بود به دلیل شدت باد هلی کوپتری که بنده و چند تن دیگر در آن حضور داشتیم، سقوط کند.

زارعی ادامه داد: این منطقه بسیار مرتفع است و جست وجو در شیارها کار را بسیار سخت کرده است. از مردم عزیز خواهشمندیم صبوری به خرج دهند تا لاشه هواپیما از طریق عملیات هوایی و زمینی پیدا شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در سانحه هوایی در منطقه کرکس هم کشف لاشه هواپیما زمانبر بود و در دنیا هم نمونه‌های شبیه به این و طولانی شدن کشف لاشه هواپیما متعدد وجود دارد.

وی از ورود تجهیزات فنی ویژه جدید برای کشف منطقه سانحه و سقوط هواپیما تا فردا خبر داد و گفت: با ورود این تجهیزات جدید که از سوی سازمان هواپیمایی تامین شده مکان‌هایی که احتمال وجود لاشه در آن بسیار قوی است، نقطه زنی می‌شود و راحت‌تر می‌توان عملیات جست‌وجو را انجام داد.

زارعی افزود: روسیه هم تصاویر ماهواره‌ای را از نقاطی که احتمال سقوط هواپیما در آن وجود دارد در اختیار ما گذاشته است که قرار است فردا گشت‌زنی هوایی در این نقاط شروع شود.  

 اگر شرایط جوی مناسب باشد تا فردا ظهر خبر خوبی به مردم می‌دهیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: دنا از مرتفع‌ترین ارتفاعات زاگرس است. منطقه تقریبی که احتمال می‌دهیم محل سقوط هواپیما باشد، قله بیژن است که در این فصل پوشیده از برف و یخبندان است و عملیات را دشوار می‌کند.

 وی افزود: امروز به شکل میدانی در منطقه حضور پیدا کردیم و با تمام دشواری‌ها با بالگرد جست‌وجو کردیم. حدس و گمان‌هایی که می‌گویند قطعاتی پیدا شده بر این اساس است که بعضا اشیایی دیده می‌شود اما نمی‌توان تایید کرد که این اشیا مربوط به لاشه هواپیما باشد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه امروز ۸ فروند هواپیما مرتب در منطقه پرواز داشتند، گفت: نیروی انتظامی و ارتش و سپاه هم برای کمک مستقر هستند. به دلیل شرایط جوی و ارتفاع زیاد از انواع بالگردها هم استفاده کردیم و به ارتفاع بیژن هم مراجعه کردیم اما کاری نتوانستیم کنیم.

وی گفت: امشب عملیات متوقف شد فردا با روشن شدن هوا ادامه می‌دهیم. در سمیرم پایگاه داریم. در سیسخت هم یک پایگاه مستقر کردیم و فردا هم علاوه بر بالگردها از کهگیلویه بخش جست‌وجوی زمینی عملیات را ادامه می‌دهیم ما هم داغدار هستیم امیدواریم بتوانیم لاشه را پیدا کنیم.

احمدی تاکید کرد: از فردا بالگردهای قدرتمندتری از ارتش می‌گیریم همه مسئولان پیگیر هستند هماهنگی خوبی شده که تجهیزات پیشرفته‌تری داشته باشیم. قرار شده پهپادهای توانمندتری اعزام شوند اگر شرایط جوی مناسب باشد تا فردا ظهر خبر خوبی به مردم می‌دهیم.

تصاویر ماهواره‌ای وضوح خوبی نداشت/ همکاری ایران با فرانسه و روسیه برای دریافت تصاویر واضح‌تر

مرتضی دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عکس‌های هوایی و پهبادها نیاز به وضوح بیشتر دارد تمام تلاش این است دوستان تصاویر را آنالیز کنند تا اگر می‌تواند قطعه‌ای از هواپیما باشد آن را بررسی کنیم.

وی افزود: بحث امداد و نجات بین‌المللی است از برخی کشورها خواستیم امکاناتی را که داشتند در اختیار ما بگذارند. تصاویر ماهواره‌ای را هم گرفتیم. ماهواره‌ها باید مختص این کار باشند تصاویری داریم که تیم‌های تخصصی روی آن کار می‌کنند تا الان نتایج خاصی از این تصاویر استخراج نشده چون وضوح خوبی نداشته است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در همین رابطه همکاری ایران و فرانسه و روسیه شکل گرفته است اطلاعات را آنالیز می‌کنیم هنوز نمی‌توان از تصاویر مشخص کرد که قطعاتی از هواپیما در محل هست یا خیر.

دهقان درباره حواشی مربوط به عمل نکردن ای ال تی و اینکه آیا شرکت مربوطه گزارشی دریافت کرده است یا خیر، گفت: سیگنال را ماهواره دریافت می‌کند و مرکز کنترل کشور سیگنال‌هایی که منتشر می‌شود را از طریق ماهواره مربوطه دریافت می‌کند. تا امروز در این رابطه سیگنالی از این هواپیما دریافت نشده که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد.

 وی گفت: با مطالعاتی که انجام شده در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد سوانح ای ال تی‌ها عمل کرده گاهی نحوه سانحه و شدت آن و محل حادثه در این رابطه موثر است. با استخراج اطلاعات جعبه سیاه می‌توان به این سوالات جواب داد. هواپیمای مربوطه گواهی سلامت و ای ال تی داشته اما سوال است چرا سیگنال دریافت نشده که ما هم دنبال پاسخ به این سوال هستیم.

توقف عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیما/آغاز عملیات از فردا صبح

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از توقف عملیات جستجو برای یافتن لاشه هواپیما خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از توقف عملیات جستجو خبر داد و گفت: به دلیل غروب آفتاب و وزش باد شدید عملیات جستجو و پرواز بالگردهای امداد متوقف شده است.

او ادامه داد: فردا صبح با روشن شدن هوا عملیات جستجو ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز