خبرگزاری کار ایران

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

مناطق آزاد پیشانی ارتباط با اقتصاد بین الملل هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۰۳

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این مناطق را پیشانی ارتباط با اقتصاد بین الملل دانست و افزود: مناطق آزاد کشور در استراتژی های خود، اصل توسعه نهادها و ابزارهای مالی را با جدیت دنبال می کنند.

به گزارش ایلنا، « مرتضی بانک » امروز (دوشنبه) در هشتمین کنفرانس جایزه ملی مدیریت مالی ایران، در محل اجلاس سران افزود: طراحی نهادها و بازارهای برون مرزی برای استفاده از جریان های سرمایه ای بین المللی، یکی از دغدغه ها و دستور کار جدی مناطق آزاد کشور است.

وی با بیان اینکه جذب منابع مالی خارجی در قالب حقوق مترقی علاوه بر پایه گذاری رشد کشور، امنیت ملی را نیز تضمین می کند، افزود: همانطور که در دکترین بازدارندگی، دفاع در برابر دشمنان را از کیلومترها خارج از مرز آغاز می کنیم، دفاع در برابر خصومت های تحریمی را نیز باید با همین روش دنبال کنیم.

مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: ایجاد منافع مشترک، اقدام از فرسنگها دورتر از مرز جغرافیایی و تدابیری از این دست، سبب می شود که ما جنگ مالی ناشی از تحریم ها را در داخل جغرافیای خود و بر سر سفره های هموطنان خود ندیده و این معضل را در بیرون از مرزهای خود حل و فصل کنیم.

وی اقتصاد را علم تخصیص بهینه منابع و مدیریت را علم تخصیص بهینه تصمیم ها دانست و افزود: دنیای هزاره سوم، دنیای هوشمندی در تصمیم هاست، در جهانی زندگی می کنیم که خردورزی ها و دوراندیشی ها برگ برنده کشورها را تشکیل می دهد.

وی افزود: امروزه توانمندی نرم افزاری در فن اداره منابع، بازیگران و ذینفعان؛ مولفه تاثیرگذار در برتری جویی های ملی و فردی است که این فن، همان قدرت مدیریت است.

بانک تاکید کرد: از این رو، جریان های مالی و خط روندهای سرمایه، بازیگر جدی امروز تمام عرصه ها هستند که از محیط های کوچکی مانند بنگاههای اقتصادی تا زمین های بازی بزرگ بین المللی را در بر می گیرند و بی تردید همراهی و همگامی خبرگان صنعت مالی، می تواند کمک شایانی به مجریان امر کرده و مقدمات شروع یک بازی با حاصل جمع مثبت را رقم بزند.

مشاور رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز متوسط سرمایه گذاری عمرانی در مناطق آزاد بیش از سرزمین اصلی است، افزود: با بهره مندی از ابزارهای نوین مالی، قادر خواهیم بود به صورت اهرمی و تصاعدی در جذب و سرمایه گذاری منابع موفق باشیم.

وی تاکید کرد: یک اقتصاد وقتی می تواند از تندبادهای تحمیلی و تحریمی هراسی نداشته باشد که با اقتصادهای دنیا گره بخورد، همانطور که دیپلماسی انرژی و دیپلماسی تنگه هرمز در جای خود می تواند عامل موازنه یا بازدارندگی باشند؛ دیپلماسی مالی در سطحی جامع تر و افقی وسیع تر، می تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز