خبرگزاری کار ایران

تکلیف صندوق خسارت‌های بدنی برای پرداخت دیه برخی حوادث غیرعمد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۱۲۵

نمایندگان مجلس صندوق تامین خسارت‌های بدنی را که به دلیل محدودیت سقف تعهدات شرکت‌های بیمه و صندوق مذکور در زندان به‌ سر می‌برند را مکلف به پرداخت دیه زندانیان حوادث غیرعمد رانندگی کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷، با بند (د) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (د) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه آمده است: صندوق تامین خسارت‌های بدنی مکلف است دیه زندانیان حوادث رانندگی غیرعمد را که به دلیل محدودیت سقف تعهدات شرکت های بیمه و صندوق مذکور در زندان به‌ سر می‌برند و قبل از لازم‌الاجراء شدن قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص‌ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ زندانی شده‌اند، تامین کند تا پس از معرفی ستاد دیه کشور به‌صورت بلاعوض نسبت به آزادی آنها اقدام کند.

همچنین در این جلسه نمایندگان با بند (هـ) تبصره ۱۱ لایحه بودجه نیز موافقت کردند.

در این تبصره آمده است: در راستای اجرای ماده (۱۱۰) قانون برنامه ششم توسعه، ‌نیروهای مسلح مکلفند کمک هزینه مسکن کارکنان ساکن در خانه‌های سازمانی را از حقوق ماهانه آنان کسر و به حساب خزانه‌داری کل موضوع ردیف ۱۶۰۱۸۴ جدول شماره (۵) این قانون واریز کنند.

دولت مکلف است وجوه واریزی را در ردیف های نیروهای مسلح برای هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه‌های سازمانی تخصیص و پرداخت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز