خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر خبر داد:

ساخت قایق روبات خودران برای هیدروگرافی بنادر کوچک

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۲۳۴

مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر از ساخت روبات خودران برای انجام هیدروگرافی بنادر کوچک توسط این مرکز خبر داد و گفت: در حال حاضر یک نمونه از این قایق در بندر امیرآباد مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مرادی با بیان اینکه با انجام فعالیت‌های مطالعاتی رویکردهای نوینی در عرصه فعالیت‌های بندری در حال انجام است، اظهار داشت: هدف ما از انجام تحقیقات بهینه‌سازی روند امور در فعالیت‌های دریایی و بندری است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف پروژه‌های مطالعاتی متعددی تعریف شده است، اظهار داشت: از طریق انتخاب مشاوران افراد توانمند برای انجام پروژه ها از شرکت‌های تحقیقاتی استفاده می‌کنیم و برای فعالیت‌های آتی سازمان بنادر پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی تعریف شده است.

مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر ادامه داد: در حوزه‌های تخصصی سازمان بنادر هم ورود کرده‌ایم و پروژه‌های مطالعاتی در حوزه‌های تخصصی انجام شده است.

مرادی با بیان اینکه در کنار همه این بحث‌ها، موضوع اشاعه فرهنگ دریامحور را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت:‌ از همین رو با وزارت آموزش و پرورش وارد همکاری هایی شده‌ایم تا در کتب درسی از سطح ابتدایی تا دبیرستان فرهنگ دریامحور را اشاعه دهیم.

مقام مسوول ادامه داد: همچنین در سال 94 با همکاری دانشگاه تهران و افرادی که در حوزه تاریخ دریانوردی از دانشگاه معرفی شده‌اند اطلس تاریخ دریانوردی تهیه شد که این اطلس به عنوان کتاب برجسته سال و جشنواره فارابی انتخاب شد.

مرادی با اشاره به اشاعه فرهنگ دریامحور در دانشگاه اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی از هرگونه پایان‌نامه و مطالعات تحقیقاتی در دانشگاه‌ها که در ارتباط با اشاعه فرهنگ دریا باشد حمایت معنوی و مادی می‌کند.

وی افزود: در تمام این پروژه‌های مطالعاتی سه اصل شفافیت در فعالیت‌ها، پاسخگو بودن و جلب رضایت مخاطبان را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به پروژه‌های مطالعاتی که در راستای رفع مشکلات سازمان بنادر و دریانوردی عملیاتی شده‌اند، گفت: یکی از موضوعات ساماندهی بنادر کوچک کشور بود که متولی این بنادر مشخص نبود و برنامه‌ای برای توسعه این بنادر وجود نداشت. بنابراین طرح مطالعاتی‌ای در یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور برای توسعه بنادر کوچک و تجاری کردن آنها به اجرا درآوردیم که توانستیم در این پروژه موفق عمل کنیم.

مرادی ادامه داد: همچنین از دیگر پروژه‌هایی که اخیرا در این مرکز تعریف شده است پروژه‌های بنادر ریل‌پایه است و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده تا بنادر کشور ما به شبکه ریلی متصل شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌هایی که منجر به تولید محصول شده‌اند، گفت: قایق روبات خودران از محصولاتی است که نتیجه انجام پروژه‌های مطالعاتی بوده و در حال حاضر یک نمونه از این نوع قایق روبات خودران در بندر امیرآباد مشغول به فعالیت است.

مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر افزود: مهمترین کارکرد این محصول انجام هیدروگرافی محوطه بندری است که تمام عملیات این پروژه از زمان ایده تا محصول توسط مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان و بنادر انجام شده است.

مرادی همچنین با اشاره به بودجه این مرکز اظهار داشت: بودجه مرکز در سال جاری 24 میلیارد تومان بوده که برای سال آینده 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز