خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه قالیشویان در گفت وگو با ایلنا:

قالیشویی غیر مجاز فرش ۱۰۰ میلیونی را دزدید/ قیمت شستشوی فرش از دو سال پیش تغییر نکرده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۲۸۸

رئیس اتحادیه قالیشویان گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم،دیگر کمتر کسی فرش خود را برای شستشو به قالیشویی می‌دهد ما نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افت کاری داشتیم این در حالی است که ما هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم و همان قیمت‌های سال 95 را ملاک قرار داده‌ایم.

رئیس اتحادیه قالیشویان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت امسال اعضای این صنف گفت: با توجه به اینکه در فصل کاری به سر می‌بریم و بیشترین فعالیت ما در روزهای منتهی به سال نو است اما رکود در حدی است که کارگرهای فصلی ما بیکار هستند.

حمید محمدی کمسرخ ادامه داد: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، دیگر کمتر کسی فرش خود را برای شستشو به ما می‌دهد زیرا این تفکر حاکم شده که هزینه‌های ضروری‌تری وجود دارد. ما نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افت کاری داشتیم این در حالی است که ما هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم و همان قیمت‌های سال 95 را ملاک قرار داده‌ایم.

وی افزود: این در حالیست که قیمت مواد اولیه ما تا 200 درصد افزایش داشته به طور مثال سود را کیسه‌ای 40 هزار تومان می‌خریدیم اما الان 120 هزار تومان پرداخت می‌کنیم و یا پودر که هر کارتن 19 هزار تومان بود امروز به 28 هزار تومان رسیده است.

محمدی تصریح کرد: هر سال در این روزها ما کارگرهای فصلی استخدام می‌کردیم اما امسال به حدی رکود هست که کارگرهای خودمان نیز بیکار مانده‌اند.

وی در خصوص قیمت شستشوی فرش در این روزهای سال گفت: صنف ما از شمول نرخ‌گذاری خارج شده است اما هر قالیشویی با توجه به آنالیز فعالیت‌های خود قیمت پیشنهادی را به اتحادیه می‌دهد و ما پس از بررسی آن را تایید می‌کنیم اما به دلیل بازار رقابتی که به وجود آمده همگی توافق کردند که فرش ماشینی را متری پنج هزار تومان شستشو کنند و در فرش دستباف نیز چون انواع مختلف دارد با مشتری توافق کنند.

وی در خصوص مشکلاتی که بین برخی از مشتری‌ها و قالیشویی پیش می‌آید، گفت: اتحادیه این آمادگی را دارد که به این مشکلات رسیدگی کند و بارها پرونده‌هایی داشتیم که قالیشویی مبلغ اضافه گرفته بود و آن را به مشتری برگرداندیم و یا اینکه فرشی پوسیده بود و در هنگام شستشو این پوسیدگی خود را نشان داده بود و کارشناسان پس از بررسی پوسیدگی حق را به قالیشویی دادند.

 رئیس اتحادیه قالیشویان تصریح کرد: بیشتر موارد ارجاع شده به اتحادیه در همین جا حل و فصل می‌شود در غیر این صورت آن را به سازمان تعزیرات ارجاع می‌دهیم.

وی در خصوص تبلیغات قالیشویی‌های غیرمجاز گفت: متاسفانه در این ایام قالیشو‌های غیرمجاز به صورت قارچ گونه افزایش پیدا می‌کنند به طوریکه با تبلیغات و پخش تراکت بدون اینکه جای مشخصی داشته باشند و با یک شماره تلفن اقدام به قالیشویی می‌کنند. این افراد در گاراژ یا پارکینگ با ساده‌ترین روش‌ها اقدام به شستن فرش می‌کنند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کنند ما از مردم می‌خواهیم که فریب قیمت پایین‌تر را نخورند و فرش خود را به خاطر هزار تومان کمتر از دست ندهند ما پرونده‌ای داشتیم که یک فرش به ارزش صد میلیون تومان متاسفانه توسط همین قالیشویان غیر مجاز دزدیده شد.ما بارها به صورت کتبی و شفاهی از اتاق اصناف خواستیم که با همکاری مخابرات و پلیس حداقل این شماره ها را مسدود کنند اما متاسفانه هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

محمدی افزود: ما 350 تا 400 قالیشویی مجاز در تهران داریم و از مردم می‌خواهیم با مراجعه به سامانه 118 یا آگهی که اتحادیه در روزنامه همشهری منتشر می‌کند قالیشویی‌های مجاز را انتخاب کند در غیر اینصورت می‌تواند با شماره‌های اتحادیه تماس بگیرند تا نزدیک ترین قالیشویی به آنها معرفی شود.

شماره های اتحادیه قالیشویان به این شرح است:  66880735و66881243

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز