خبرگزاری کار ایران

خرید حمایتی ۶۷ تن زعفران از کشاورزان/جایگاه صادراتی ایران با عرضه «طلای سرخ» در بورس بین المللی ارتقا می یابد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۳۰۱

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید حمایتی ۶۷ تن زعفران تا امروز با قیمت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن شیبانی معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این که خرید زعفران در قالب خرید فیزیکی (تحویل به مراکز خرید سازمان) و سپرده کالایی (خرید از طریق بورس کالای کشاورزی) انجام شده است، گفت: طبق گزارش ها، خرید حمایتی زعفران رضایت نسبی تولید کنندگان را در پی داشته است.

وی در همین حال افزود: این سازمان هیچگونه محدودیتی برای خرید توافقی زعفران از کشاورزان ایجاد نکرده و صادرکنندگان می توانند نسبت به خرید این محصول از کشاورزان با قیمت منصفانه ابلاغی اقدام کنند.

شیبانی درباره قیمت کارشناسی خرید زعفران، اظهار داشت: قیمت کارشناسی زعفران بر اساس قیمت روز بازار داخل و خارج تعیین می شود و در پی کاهش قیمت این محصول در بازار، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر حمایت از تولید کنندگان و همچنین در راستای اقتصاد تعاونی ها و حمایت از کانون های تولید، اقدام به خرید زعفران با نرخ هر کیلو ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت بازار کرده و موجب تثبیت قیمت حمایتی این محصول در بازار شده است.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان به منظور ارتقای جایگاه ایران در صادرات زعفران ضمن برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه ها و صادر کنندگان برتر زعفران و رایزنی با وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها، گمرک و وزارت صنعت،معدن و تجارت به منظور شناسایی صادرکنندگان فعال برای بازاریابی و استمرار صادرات این محصول به خارج از کشور از طریق عرضه زعفران در بورس بین المللی اقدام کرده است.

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نسبت به تشریک مساعی با صادر کنندگان در راستای حفظ و حراست از جایگاه زعفران ایران در صادرات اعلام آمادگی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز