خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری خبرداد:

کاهش سود تسهیلات برای واحدهایی که قصد نوسازی دارند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۴۴۹

وزیر صنعت با بیان اینکه توسعه پایدار صنایع کوچک مورد توجه ویژه دولت دوازدهم است، گفت: سود تسهیلات برای صنایع کوچکی که قصد نوسازی دارند کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در همایش تقدیر از صادرکنندگان صنایع کوچک که عصر امروز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در اشتغالزایی  و با بیان اینکه دولت دوازدهم توجه ویژه ای به این صنایع دارد در خصوص برنامه های پیش رو برای توسعه پایدار این صنایع گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص که توسط سازمان صنایع کوچک به تازگی انجام شده است بررسی و رصد وضعیت موجود این صنایع است تا بر این اساس تصویر روشنی از وضعیت موجود آنها صورت گیرد.

محمد شریعتمداری در ادامه به پراکندگی جغرافیایی و توسعه متوازن صنایع کوچک و متوسط و همچنین سهم زیاد این صنایع از اشتغالزایی به عنوان دو مولفه مهم و ارزشمند این صنایع نسبت به صنایع بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: کمترین معوقات بانکی مربوط به صنایع کوچک است.

 وی با اشاره به اینکه بارسنگین توسعه بر دوش واحدهای کوچک  است گفت: این مساله با توجه به جوان بودن جمعیت کشورمان و ورود شرکت‌های استارآپ  از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

وزیر صنعت ارائه مشوق به واحدهای صنعتی که برای اولین بار صادرات انجام می‌دهند را از دیگر برنامه‌های دولت اعلام کرد و گفت: در  بودجه ۹۷ جهت‌گیری مناسبی برای توسعه این صنایع صورت گرفته و امیدواریم با همکاری مجلس این مساله عملیاتی شود.

افزایش تنوع در جغرافیای صادراتی از دیگر برنامه‌هایی بود که وزیر صنعت به آن اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته صادرات زیادی به کشورهای آفریقایی داشته‌ایم و متاسفانه با توقف همراه شده و صادرات مجدد به آفریقا در دستور کار قرار دارد.

نوسازی صنایع کوچک از دیگر مباحثی بود که شریعتمداری به آن اشاره کرد و گفت: بسیاری از صنایع کوچک کشور از تکنولوژی‌های مناسبی برخوردار نیستند و لذا این مساله از برنامه‌های مهم دولت برای توسعه صنایع کوچک در کشور است. بنابراین در نظر داریم سود تسهیلات واحدهایی که نوسازی انجام می‌دهند را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز