خبرگزاری کار ایران

۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات صادراتی توسط مجلس در بودجه ۹۷ مصوب شده است/ هدف‌گذاری صادرات ۵۳ میلیارد دلاری را برای سال آینده داریم

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۸۰۰

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: هدف گذاری صادرات ۵۳ میلیارد دلاری( بدون احتساب میعانات گازی) را برای سال آینده داریم، امیدواریم تا پایان سال به رقم ۳۹ میلیارد دلاری برسیم.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج رییس کل سازمان توسعه تجارت در گردهمایی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب افزود: بدون هدف گذاری دسترسی به توسعه امکان پذیر نیست. روی صنعت پتروشیمی برنامه ریزی شد امروز به صادرات ۲۰ میلیون تنی رسیدیم.

وی تصریح کرد: در ظرفیت سازی برای صادرات در واحدهایی که مازاد محصول دارند برنامه ریزی برای اعزام هیأت‌های تجاری و بازاریابی در کشورهای هدف با رایزنان بازرگانی مؤثر است.

خسروتاج با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های خالی واحد های تولیدی به توسعه صادرات کمک می کند، گفت: مشکل مواد اولیه این واحدها باید حل شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با تأکید بر ضرورت ظرفیت سازی جدید برای صادرات در حوزه‌هایی که دارای پتانسیل صادراتی هستند، یادآور شد: حوزه های گردشگری، IT و صنایع خلاق پتانسیل لازم را دارند.

خسروتاج با اشاره به اینکه بودجه بانک‌ها تحت عنوان تسهیلات صادراتی در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: توانستیم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را به عنوان کمک سود تسهیلات به صادرکنندگان بدهیم.

۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات صادراتی توسط مجلس در بودجه ۹۷ مصوب شده است

وی اضافه کرد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تسهیلات صادراتی در مجلس تحت عنوان بودجه ۹۷ مصوب شده و در این بودجه موضوع نمایشگاه ها، تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی و حمل و نقل پوشش داده شده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با تأکید بر اینکه ظرفیت سازی روی بنگاه ها باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: برنامه ای برای حمایت از SME ها داریم و برای راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای دیگر هدف گذاری کردیم که اولین مرکز تجاری کشورمان در عراق راه اندازی خواهد شد.

خسروتاج با اعلام اینکه نقشه راه روابط بانکی کشورمان با دنیا تدوین شده است، افزود: رؤسای سازمان‌ها و شهرک‌های صنعتی استانی این نقشه راه را مورد توجه قرار دهند.

وی روی موضوع تمرکز واحد یا مدیریت واحد در موضوع صادرات تاکید کرد و گفت: توسعه برندینگ برای صادرات بسیار مهم است و رؤسای سازمانهای استانی واحدهای تولیدی استانی نیازمند حمایت را شناسایی و معرفی کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه رایزنان بازرگانی را سال آینده افزایش خواهیم داد، افزود: توانمند سازی شرکتهای موفق صادراتی را در دستور کار خود داریم و ارتباط با میزهای کشوری کالایی باید یشتر شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز