خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

گروه فرانسوی همچنان در محل سانحه حضور دارند / آموزش تکاوران ارتش برای کشف قطعات هواپیما توسط کارشناسان ATR

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۰۵۸

مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هم اکنون از تیم ۱۰ نفره فرانسوی‌ها شش نفر در محل سانحه مستقر هستند، گفت:‌ عملیات برای کشف جعبه سیاه هواپیما تا روز دوشنبه متوقف است و تا این فاصله کارشناسان ATR درباره نحوه کشف قطعات هواپیما و نحوه رفتار با آنها به تکاوران ارتش آموزش می‌دهند.

محمدسعید شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه شرایط جوی ناپایدار در ارتفاعات دنا مانع از ادامه عملیات جستجو برای کشف جعبه سیاه هواپیما و انتقال پیکرهای سرنشینان ATR آسمان شده است،گفت: پیش‌بینی هواشناسی این است که این شرایط جوی ناپایدار تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد و از روز دوشنبه می‌توان عملیات را ادامه داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تامین ایمنی افرادی که به ارتفاعات صعود می‌کنند در اولویت است و باید بتوانیم ایمنی این افراد را تامین کنیم و نباید جان این افراد در خطر باشد.

وی با اشاره به آموزش تکاوران ارتش و گروه‌های هیمالیانورد برای کشف جعبه سیاه هواپیما توسط کارشناسان اعزامی از فرانسه اظهار داشت:‌ دو گروه به ارتفاعات صعود خواهند کرد که یکی از آنها تکاوران ارتش و دیگری کوهنوردان هیمالیاپیما هستند که تمرکز ما برای آموزش تکاوران ارتش است.

مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: در حال حاضر کارشناسان اعزامی از فرانسه در حال آموزش به تکاوران ارتش هستند که کدام بخش هواپیما برای بررسی‌ها مهم‌تر است و چه رفتاری با قطعات مختلف هواپیما داشته باشند.

وی افزود: همچنین کارشناسان اعزامی از فرانسه درحال آموزش به تکاوران ارتش هستند که از چه زاویه‌ای از محل وقوع سانحه عکسبرداری کنند.

شرفی ادامه داد: ‌از آنجایی که صعود به منطقه وقوع سانحه بسیار سخت است و این منطقه از مناطق برف‌گیر و خطرناک محسوب می‌شود امکان صعود کارشناسان اعزامی از فرانسه وجود ندارد.

مدیر کل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه داد: آموزش به تکاوران ارتش اهمیت بیشتری دارد چرا که این گروه در جمع‌آوری اسناد و مستندات و حفاظت اطلاعات حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند.

شرفی با اشاره به کارشناسان اعزامی از فرانسه برای بررسی سانحه هواپیمای ATR گفت: دو گروه از کشور فرانسه برای بررسی سانحه وارد تهران شده‌اند یک گروه کارشناسان شرکت سازنده هواپیما و گروه دیگر کارشناسان سازمان هواپیمایی فرانسوی هستند.

وی ادامه داد: جمعا یک تیم ۱۰ نفره از کشور فرانسه به ایران آمده است که شش نفر آنها در حال حاضر به منطقه وقوع سانحه اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز