خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد:

باید قانون مالکیت معنوی تعیین تکلیف شود / ضرورت توجه ویژه به پول‌های مجازی

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۵۸

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: پنج شرکت بزرگ دنیا در حوزه فناوری اطلاعات هستند که از جمله آنها باید به ماکروسافت، اپل، آمازون و برخی دیگر شرکت‌ها اشاره داشت که 20 تا 30 درصد از سرمایه‌های آنها سرمایه‌های فیزیکی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در همایش جنبه‌های حقوقی ارتباطات و فناوری اطلاعات و گفت: فضای مجازی انبساط فضای واقعی با خصوصیات خاص است. فضای مجازی زمان‌محور است و پیوست زمانی آن نسبت داده می‌شود و این نسبت زمانی در تمامی حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و ... حضور دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به بحث پول‌های مجازی گفت: پول‌های جدید فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها مسائل مهمی است که قوانین موجود جلوی رشد و توسعه آنها را می‌گیرد تا به امروز برای مساله تبدیل بانکداری به بانکداری الکترونیک تلاش بسیاری شده و 30 سال است که این تلاش انجام شده تا امروز بانکداری الکترونیک میسر شود اما همچنان قوانین موجود در مقابل توسعه هستند.

وی تاکید کرد: بحث پول مجازی یک بحث بسیار مهم و حائز اهمیت است پول مجازی در فضای واقعی و پول واقعی در فضای مجازی در حوزه فرهنگ و بسیاری از موارد دیگر وارد شده‌ است و یکی از مسائلی هستند که باید در ایران نیز به آن توجه ویژه شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه بحث حکمرانی بحث جدی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: بحث حکمرانی از مسائل مهم و جدی است که مدل‌های مختلفی از آن معرفی می‌شود همچنین حریم خصوصی از مسائل مهمی است که نیاز به توجه ویژه دارد. حریم خصوصی متناسب با زمان، مکان و کشور در حال تغییر است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه باید قانون مالکیت معنوی یا کپی رایت تعیین تکلیف شود گفت: بحث کپی رایت از مسائل مهمی است که در دنیا به آن توجه ویژه شده است. پنج شرکت بزرگ دنیا در حوزه فناوری اطلاعات هستند که از جمله آنها باید به ماکروسافت، اپل، آمازون و برخی دیگر شرکت‌ها اشاره داشت که 20 تا 30 درصد از سرمایه‌های آنها سرمایه‌های فیزیکی هستند و بیشتر از هزاران میلیارد دلار از سرمایه این شرکت ها ناشی از حقوق معنوی یا کپی رایت محصولاتشان و ایده‌هایشان است.

وی ادامه داد: کپی رایت مساله مهمی برای اقتصاد است اگر بخواهیم پول نفت را بشکه بشکه وارد اقتصاد کنیم و یا میزان زیادی هزینه برای راه‌اندازی یک کارخانه کنیم اما حق و حقوق معنوی رعایت نشود و ایده‌ها و بسیاری از موارد دیگر در خطر باشد به معنای ضرر اقتصادی است. به همین دلیل است که باید مساله مالکیت معنوی در ایران برای اقتصاد سودآور تعیین تکلیف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز