خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

کاهش مصرف محلول آفتکش در هکتار از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است/ رشد صنعت ماشین های کشاورزی در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۲۹۰

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال کاهش مصرف محلول آفتکش به ۴۰ لیتر در هر هکتار است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی امروز شنبه در جریان بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، نهاده ها و ادوات کشاورزی اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارتخانه کاهش مصرف محلول آفتکش در روش های قدیمی سمپاشی ۴۰۰ لیتر است و در سمپاشی های توربینی زراعی، میزان مصرف محلول سم به ۲۰۰ لیتر در هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: یکی دیگر از سیاست های ما دستیابی به سرعت عملیات سمپاشی مناسب است تا محصولات دچار ضایعات نشوند و در این راستا عرض بوم ها را زیاد کرده ایم.

عباسی اظهار داشت: بوم های کشور ما مضربی از ۶، ۸ و ۱۲ است و در حال حاضر بوم هایی بالاتر از ۳۰ متر وجود دارد که با یک بار تردد ماشین، بتواند سطح و حجم وسیعتری را سمپاشی کند.

وی ادامه داد: در کشور روش دیگری هم مد نظر است که کشاورزان بتوانند هر یک از عملیات سمپاشی را با یک نازل انجام دهند به طوری که برای مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز، هر یک با نازل خود انجام گیرد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان این که تولید سمپاش ها با بوم بالای ۳۰ متر در اولویت قرار دارد، گفت: این سمپاش مشمول تسهیلات ارزان قیمت در فرآیند تولید می شوند و اگر کشاورزان به سمت ادوات و نوآوری های جدید بروند ما علاوه بر خط اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون، برای خرید و استفاده از این نوآوری ها تسهیلات با کارمزد ۴ و ۶ درصدی پرداخت می کنیم.

وی با اظهار به این که صنعت ماشین های کشاورزی در کشور به رشد خوبی رسیده است، تصریح کرد: قیمت ماشین آلات داخلی در برخی مواقع یک پنجم یا یک ششم مشابه خارجی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز