خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

کوچک‌ترین ناامنی در منطقه مکران وجود ندارد/سرمایه‌گذاران با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۰۲

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: سواحل مکران یک منطقه کاملا امن برای سرمایه گذاری است و حضور نیروهای مسلح در این منطقه تضمین مضاعفی است تا همه سرمایه گذاران با امنیت خاطر فعالیت کنند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در جمع خبرنگاران افزود: اینکه دبیرخانه این برنامه توسعه سواحل مکران در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته برای همه سرمایه گزاران این پیام را دارد که در این منطقه کوچکترین مساله ناامنی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: دولت های یازدهم و دوازدهم توجه بسیاری در توسعه بنادر و سواحل جنوبی کشور برای توسعه اقتصادی کشور داشته و دارد.

وزیر دفاع تاکید کرد: سواحل مکران به فرموده مقام معظم رهبری یک گنج پنهان است.

وی افزود: پیش از این، این منطقه عظیم دارای ظرفیت های مختلف گردشگری تجاری و اقتصادی مورد بی توجهی قرار گرفته بود ولی در چند سال اخیر مجموعه کشور به این نکته مهم توجه کرد.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم این توجه به اوج خود رسیده و امروز کارهای قابل توجهی از سوی دولت شامل حدود 650 طرح نهادهای عمومی غیر دولتی ، 300 طرح در بخش خصوصی و حدود 250 طرح دیگر در این منطقه در حال انجام است.

وزیر دفاع اظهار کرد: همچنین زیر ساختهای بسیار خوبی در منطقه از جمله فرودگاه بندر و شبکه ریلی در حال انجام است .

وزیر دفاع درباره امنیت منطقه مکران تاکید کرد: وزارت دفاع بعنوان دبیر این منطقه اعلام می کند که امنیت در منطقه وجود دارد و اینکه نیروی دریایی ارتش به تعبیر مقام رهبری پیشگام در حفظ امنیت منطقه است.

حاتمی وزیر دفاع ادامه داد: در این ‌منطقه کوچکترین مساله ناامنی وجود ندارد و حضور نیروهای مسلح یک تضمین مضاعفی است که انشاء الله همه سرمایه گزاران با امنیت خاطر می توانند سرمایه گزاری خود را انجام دهند .

وی درباره اشتغالزایی این برنامه در مکران گفت: حدود 40 هزار شغل مستقیم و 2 تا 3 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد شده و با توجه به ظرفیت ها، اشتغالزایی تا سه برابر است.

وزیر دفاع تاکید کرد: مجموعه ای از طرح های صنعتی و عمرانی در منطقه در حال اجراست و از مهمترین آن ها طرح و پروژه نگین مکران که یک طرح ملی پتروشیمی است می باشد که این طرح های دریایی به تدریج فعال خواهد شد .

امیرسرتیپ حاتمی گفت: پتروشیمی نگین مکران یک طرح ملی است و مشارکت زیادی در آن وجود دارد و همچنین زیر ساخت های آن بر عهده بخشهای دولتی بوده که با قوت تمام ادامه پیدا می کند و بودجه آن هم تامین شده است .

همایش سه روزه توسعه سواحل مکران با حضور مقامات لشکری و کشوری 120 مهمان خارجی 30 سفیر خارجی مقیم تهران و دهها تن از کارشناسان و مدیران اقتصادی در سالن همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز