خبرگزاری کار ایران

آخوندی:

بنادر را به شبکه ریلی کشور متصل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۰۹

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه توسعه با خود امنیت به همراه می آورد، توسعه شبکه ریلی بویژه در سواحل جنوبی کشور را از هر حیث ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی که در دومین همایش بین المللی «معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران» گفت: گسترش شبکه ریلی نقش مهمی در توسعه همه جانبه اقتصاد کشور دارد.

وی یادآور شد: با توسعه این شبکه قادر خواهیم بود حمل کانتینر از مبدا را برای صادرات داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در توسعه بندر شهید رجایی، شبکه ریلی آنچنان مطرح نبود اما امروز این مساله در اولویت برنامه های توسعه ای این وزارتخانه قرار دارد و بنا داریم رویکرد این بنادر بر محور «بندر ـ ریل» باشد که کانتینرهای ریلی بتوانند پس از تخلیه از کشتی به راحتی از طریق قطار کالاها را به مقاصد مورد نظر ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه راه آهن چابهار ـ زاهدان تا سه سال آینده به پایان می رسد، خاطرنشان کرد که این پروژه یکی از مهم ترین طرح های ریلی کشور محسوب می شود که هم اکنون مراحل اجرایی آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری هند در طرح راه آهن چابهار به زاهدان اشاره کرد و گفت که این سرمایه گذاری بسیار قابل توجه است و از آن استقبال می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایجاد یک خط ریلی در سال 97 از بم به جیرفت و سپس به جاسک را در دستور کار داریم تا بتوانیم بنادر را از ابتدا به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین امیدواریم بتوانیم این پروژه را در برنامه سال بعد تعریف کنیم و تامین اعتبار آن را نیز در داخل و خارج داشته باشیم.

آخوندی همچنین یادآور شد: نگاهی که هم اکنون در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، یک نگاه آمایش سرزمینی است و در 25 سال آینده سواحل مکران به توسعه اقتصادی مطلوب خواهد رسید. این موضوع علاوه بر توسعه، با خود امنیت به همراه می آورد و سرمایه گذاری وزارت راه در توسعه بندر و راه آهن چابهار و توسعه سواحل مکران قابل توجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز