خبرگزاری کار ایران

ملکی به ایلنا خبر داد:

افزایش قیمت گوشت گوسفندی تا مرز 43 هزار تومان/ تزریق گوشت سوبسید دار وارداتی به بازار

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۸۰۱

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل واردات گوشت قرمز سوبسید دار به بازار، درصد بالایی نخواهد بود.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار اظهار کرد: در چند هفته اخیر با افزایش چند درصدی قیمت گوشت مواجه شدیم که در حاضر قیمت گوشت گوسفندی خریداری شده توسط واحدهای خرده فروشی 38 تا 39 هزار تومان است و 42 تا 43 هزار تومان شقه بدون دنبه را به مشتری عرضه می‌کنند.

وی افزود: در این یک ماه اخیر درصد افزایش قیمت خیلی بالا نبوده و حدودا کیلویی 2 هزار تومان افزایش قیمت داشتیم.

ملکی در رابطه با بازار شب عید خاطرنشان کرد: نمی‌توان به یقین گفت که بازار با همین قیمت ادامه داشته باشد. هرچه به اواخر سال و شب عید نزدیک تر بشویم قیمت گوشت به نسبت تقاضا بالاتر خواهد رفت. این افزایش قیمت به دلیل واردات گوشت‌های قرمز سوبسید دار به بازار تزریق شده‌اند، درصد بالایی نخواهد بود. این گوشت‌ها کمبود بازار را پوشش خواهد داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به کمبود گوشت در بازار تصریح کرد: تولید داخلی نمی‌تواند جوابگوی بازار داخلی باشد و واردات گوشت بازار را به تعادل خواهد رساند. در ستاد تنظیم بازار از سال 95 هماهنگ شده که این گوشت وارد شود در غیر این صورت با چالش جدی رو به رو خواهیم شد.

ملکی عنوان کرد: واردات گوشت گوسفندی در حال حاضر از کشور استرالیا و آسیای میانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز