خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

کشاورزان شرق اصفهان، حقابه خود را می‌خواهند/ موجودی آب زاینده‌رود به نسبت نیاز بین یزد و کشاورزان اصفهانی تقسیم شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۶۳

نماینده مجلس تاکید کرد: اگر قرار است آب برای باغ‌های پسته یزد و کاشت هلو گلابی در چهار محال و بختیاری منتقل شود کشاورزان اصفهانی محق هستند چراکه حق مالکیت دارند اما فعلا کسی نیست که این موضوع را مدیریت کند.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره درگیری‌های اخیر کشاورزان اصفهانی بر سر انتقال و قطعی آب اظهار داشت: در مصوبات شورای عالی آب 14 سال است که قرار است تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد برای تامین آب آشامدینی اصفهان، یزد و کشاورزری چهارمحال و بختیاری احداث شود که هنوز راه اندازی نشده و این مسئله باعث شده از حقابه کشاورزان اصفهان آب بردارند و به یزد منتقل کنند.

وی افزود: در این پروژه استان چهار محال و بختیاری نه تنها کمک نمی‌کند بلکه چند سال است که کار تونل را عقب انداخته و شکایت‌های زیست محیطی کرده و کار را تعطیل می‌کند و اکنون نیز بر اثر شکایت چهارمحال و بختیاری کار تونل سوم کوهرنگ تعطیل است.

این نماینده مجلس تاکید کرد:  باید قانون با قاطعیت اعمال شود که تاکنون نشده است، کشاورزان شرق اصفهان حقابه خود را همان گونه که قانون تعیین کرده، می‌خواهند. اکنون وزرات نیرو وظیفه دارد که جدول زمان بندی ارائه دهد و زمان اتمام پروژه را به کشاورزان اصفهانی اعلام کند و تا آن زمان نیز خسارت پرداخت کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر اولین قدم مدیریت صحیح زاینده رود است یعنی موجودی آب به نسبت نیاز بین یزد و کشاورزان اصفهانی تقسیم شود، البته نصف این میزان آبی که به یزد منتقل می‌شود برای آشامیدن کافی است اما برای صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود، اگر قرار است آب برای باغ‌های پسته یزد و کاشت هلو گلابی در چهار محال و بختیاری منتقل شود کشاورزان اصفهانی محق هستند چراکه حق مالکیت دارند اما فعلا کسی نیست که این موضوع را مدیریت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز