خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات:

افزایش ۴۸ هزار میلیارد تومانی بازار پستی با فعالیت اپراتورهای پستی / اپراتورهای پستی به دنبال ساماندهی حوزه پست هستند

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۴۴۴

معاون وزیر ارتباطات گفت: با شروع فعالیت اپراتورهای پستی ۱۰۷ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی‌ایلنا؛ حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش جشنواره فاوا و در صد و چهل و یکمین سالگرد تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز پروانه پستی به شرکت‌های خصوصی برنده مزایده به عنوان اپراتور خصوصی پست اعطا می‌شود. ایجاد اپراتور خصوصی در راستای اهداف تعیین شده از سوی اتحادیه جهانی پست است که عنوان کرده تا باید بخش خصوصی در زمینه پستی در تمامی کشورها فعالیت داشته باشند.

فلاح جوشقانی ادامه داد: اپراتورهای پستی به دنبال ساماندهی حوزه پست هستند و به هیچ عنوان قصد آنها غیرفعال شدن بخشی از این صنعت نیست بلکه با ایجاد اپراتورهای پستی و ورود بخش‌خصوصی خدمات ارزش افزوده به مشتریان ارائه می‌شود و خدمات پستی با کیفیت بیشتر به مردم ارائه می‌شود که باعث می‌شود تا رقابت در حوزه پست افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت سهم بازار پست در کشور گفت: در سال ۱۳۹۵ ارزش بازار پستی کشور ۸۵۰ میلیارد تومان بوده و ورود بخش غیردولتی می‌تواند ۴۸ هزار میلیارد تومان به این میزان بیفزاید، همچنین سرانه پستی در کشور ایران هم اکنون ۶.۲ است در حالی که این میزان تا سال ۱۴۰۱ به ۱۶.۷ درصد رشد پیدا کند.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: با شروع فعالیت اپراتورهای پستی ۱۰۷ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی درباره شرکت‌های حوزه ارتباطی در جشنواره فاوا خاطرنشان کرد و گفت: ۱۵ شرکت اف سی پی هفت شرکت ارتباطات ماهواره‌ای، دو شرکت فعال در حوزه وایمکس و سه شرکت سروکو در کنار چهار اپراتور موبایل حضور دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز