خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل دیتاسنتر افرانت عنوان کرد:

توسعه ظرفیت دیتاسنترهای کشور ضروری است/ علیرغم تحریم‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران می‌تواند دیتاسنتر های تجاری در طراز جهانی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۴۵

فریدون قاسم زاده گفت: در طی چند سال گذشته، نیاز مبرمی به توسعه ظرفیت دیتاسنتر در کشور ایجاد شده، ما در نظر داریم در ادامه ساخت دیتاسنتر های قبلی ، سرمایه‎گذاری کلانی برای ایجاد دیتاسنترهای جدید انجام دهیم.

ایلنا؛ مدیرعامل‌افرانت، فریدون قاسم زاده گفت: از آنجایی که با توسعه سریع انجام شده در زمینه زیرساخت و پهنای باند پرسرعت موبایل و ثابت در طی چند سال گذشته، نیاز مبرمی به توسعه ظرفیت دیتاسنتر در کشور ایجاد شده، ما در نظر داریم در ادامه ساخت دیتاسنترهای قبلی ، سرمایه‎گذاری کلانی برای ایجاد دیتاسنترهای جدید انجام دهیم.

فریدون قاسم‎زاده افزود: افرانت بیست سال پی در پی موفق به فتح قله‎های موفقیت در حوزه های اینترنت، دیتاسنتر و خدمات ابری شده و با عملکرد موفقیت آمیز خود در عمل ثابت کرده است علیرغم چالشهای زیاد و تحریم های شدید موجود می‌توان در کشور دیتاسنترهای تجاری در طراز جهانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بدون نیاز به بودجه عمرانی دولت ایجادکرد.

وی اظهار داشت ده سال قبل زمانی که اکثر شرکتهای خصوصی و نیمه خصوصی درمورد سرمایه گذاری در این حوزه دچار شک و تردید بودند، افرانت تصمیم به سرمایه‌گذاری برای ساخت  دیتاسنتر گرفت و امروز با قریب هزار مشتری خدمات دیتاسنتری خود پ داشتن بالاترین سهم بازار در این حوزه، میزبانی اکثر استارت آپهای موفق کشور از قبیل دیجی کالا، کافه بازار ، دیوار، اسنپ، شیپور و علی بابا را بر عهده دارد.

مدیر عامل افرانت با بیان این که وزارت ارتباطات در حال حاضر طرح و برنامه های بسیار خوبی برای ایجاد قطب های دیتاسنتری در نقاط پر ترافیک شبکه ملی اطلاعات با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت دارد افزود با ایجاد این قطب‌ها، توسعه دیتاسنتر در کشور سرعت گرفته و هزینه و زمان ساخت آنها به شدت کاهش خواهد یافت.

قاسم زاده در ادامه افزود: در حال حاضر با فرض گرفتن 1 % سهم بازار دیتاسنتر و خدمات ابری جهان در کشورمان، با توجه به اینکه جمعیت، ضریب نفوذ اینترنت و تولید ناخالص داخلی ایران حدود 1 % جهان است، ۹۷ درصد از بازار دیتاسنتر و 99 درصد از بازار خدمات ابری کشور دست نخورده باقی‌ مانده و نیاز زیادی به سرمایه گذاری در این دو حوزه استراتژیک وجود دارد و به همین دلیل وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم تمرکز خود را بر روی رفع این کمبود قرار داده است.

با اجرایی شدن طرح وزارت ارتباطات در مورد ایجاد قطبهای دیتاسنتر و حمایت از بخش خصوصی، انگیزه بالایی برای سرمایه گذاری در این زمینه بدون نیاز به بودجه  عمرانی دولت ایجاد خواهد شد.

قاسم زاده افزود: دو دهه قبل اینترنت و دهه گذشته موبایل به زندگی مردم بصورت جدی وارد شد و موبایل به ریموت کنترل زندگی مردم تبدیل شده است و ده سال آینده هوش مصنوعی و کاربرد آن در زندگی مردم انقلاب بعدی را رقم خواهد زد. وی افزود ما همین امروز نیز با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف حمل و نقل ، مسیریابی ، جستجوگر و غیره بدون آنکه خودمان مطلع باشیم درگیر کاربرد هوش مصنوعی شده ایم ولی در دهه آینده کیفیت و کمیت کار با هوش مصنوعی بشدت دچار تحول خواهد کرد.

مدیرعامل افرانت تصریح کرد: استراتژی افرانت همیشه پیشگامانه بوده و در مواردی که بقیه پدال ترمز را فشار داده‌اند ما بر پدال گاز فشار آورده‌ایم تا با خط شکنی بتوانیم برای دست اندرکاران ICT در کشور الگوسازی کنیم و بعد از آن زمانی که به تعداد کافی فعالین بخش خصوصی وارد آن حوزه شوند ما کار در حوزه استراتژیک جدیدی را شروع می‌کنیم.

وی از ارائه خدمات اینترنت از طریق ماهواره در  ایران از بیست سال قبل که شناختی از اینترنت وجود نداشت، اجرای اولین سایت فروش بلیط هواپیمایی برای ایران ایر، اجرای اولین اپلیکیشن موبایلی در کشور برای اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد، تلفن اسان و اینترنت اسان با استفاده از خطوط هوشمند موسوم به IN، دریافت اولین گواهینامه ISO و امنیت اطلاعات (ISMS) و ورود افرانت به بورس به عنوان اولین شرکت ICT و راه اندازی دیتاسنتر ابری بعنوان نمونه هایی از حرکتهای پیش تازانه افرانت در این حوزه نام برد.

وی اظهار داشت: براساس آمار جدید منتشره از سوی سازمان جهانی ارتباطات ما در زمینه نفوذ تلفن ثابت، کامپیوتر،اینترنت و موبایل مساوی و یا بالای متوسط جهانی هستیم که نشان می دهد

با مجموعه اقداماتی که وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در دوره وزارت آقای واعظی و در ادامه آن در زمان وزارت آقای آذری جهرمی انجام داده و با نفوذ بالای پنجاه درصدی تلفن هوشمند در کشور زیرساختی قوی برای توسعه تجارت، خدمات و دولت الکترونیکی و کاهش وابستگی کشور به خارج در فضای مجازی به کمک نیروهای جوان و مستعد کشور ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت ایجاد شده که باعث گردیده ایران بر اساس رتبه بندی شاخص IDI که توسط ITU انجام میشود در سال 2017 رتبه دوم جهان از نظر سرعت رشد ICT را کسب کند، امکان تحرک جدی در کسب و کارهای مجازی و ایجاد تحول دیجیتال در سازمانها و شرکتها ایجاد شده و  ما این امر موجب شده در طی سالهای اخیر شاهد راه‌اندازی شرکت های استارت آپی نوپا و خدمات جدید بر بستر اینترنت و موبایل که باعث ارتقاء کیفیت زندگی مردم گردیده هستیم.

فریدون قاسم زاده با اشاره به اینکه به دلیل رویکرد مثبت دولت نسبت به توسعه فناوری اطلاعات در کشور در طی سالهای اخیر، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت موبایل (MBB) از زیر 2 درصد در زمان شروع دولت یازدهم به 34 درصد در حال حاضر رسیده و زیرساختهای فیبر نوری و پهنای باند داخلی و بین‌المللی توسعه چشم گیری پیدا کرده اند گفت همه این عوامل فرصتهای طلایی برای توسعه کسب و کارهای دیجیتال را برای جوانان مستعد کشورمان و ایجاد اشتغال مولد و افزایش بهره وری که اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی هستند.

فراهم آورده است و با توجه به این شرایط افرانت درصدد توسعه سریع تعداد و ظرفیت دیتاسنترهای خود برای میزبانی سایتها، اپلیکیشن ها و App های شرکت های نوپا و سازمان ها و شرکت هایی است که برای ایجاد تحول دیجیتال و ارائه خدمات الکترونیکی نیازمند دیتاسنتر و خدمات ابری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز