خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تفاهمنامه توسعه بندر کاسپین با مناطق آزاد:

غفلت از ظرفیت ۲۴ میلیون تنی بنادر شمال ایران

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۷۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بنادر کشورمان باید فعالیت‌های ارزش افزوده ایجاد شود، گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر شمالی کشورمان ۳۰ میلیون تن است که تنها از شش میلیون تن آن استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه می‌توان از مزیت مناطق آزاد برای توسعه بنادر کشورمان استفاده کرد، گفت: به خوبی می‌دانم که این مزایا و معافیت‌های قانونی تا چه حد می‌‌توانند به رونق و توسعه بنادر کشورمان کمک کند.

وی افزود: یکی از مزیت‌های استفاده از تسهیلات قانونی مناطق آزاد در بنادر کشورمان ارتقای عملیات بندری است.

راستاد با بیان اینکه در بنادر کشورمان باید فعالیت‌های ارزش افزوده و تولید ایجاد کنیم، گفت: ایجاد فعالیت‌های ارزش افزوده باعث رونق هر چه بیشتر نوار ساحلی کشورمان می‌شود.

وی ادامه داد: در بندر کاسپین به خوبی مراکز تولیدی توانستند رشد داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی در چابهار گفت: اتصال بنادر به منطقه آزاد می‌تواند رسیدن به اهداف و چشم‌اندازها را سریع‌تر کند.

وی با اشاره به لزوم افزایش ترانزیت در حوزه دریای خزر گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر شمالی کشورمان ۳۰ میلیون تن است که تنها از شش میلیون تن آن استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه کلی بین وزارت راه و شهرسازی و مناطق آزاد درباره مسائل حمل و نقلی اظهار داشت: این تفاهمنامه به زودی امضا می‌شود و می‌تواند یک سند بالادستی برای پیشبرد امور بین دو دستگاه وزارت راه و شهرسازی و مناطق آزاد باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز