خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فضایی ایران:

نقشه راه توسعه حوزه فضایی کشور تدوین شد / باید یک شبکه آزمایشگاهی در حوزه فضا در کشور ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۸۴

رییس سازمان فضایی ایران از تدوین نقشه راه توسعه حوزه فضایی کشور در هشت فصل خبر داد و گفت: برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه فضا، با توجه به فعالیت‌های کشورهای منطقه در عرصه علم و فناوری فضایی، باید با سرعت بیشتر و با یک حاشیه امن، کارها را پیش ببریم.

به گزارش‌ایلنا،‌مرتضی‌براری،‌رییس‌سازمان‌فضایی‌ایران در بازدید از دستاوردهای فناوری پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی گفت: پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی توان خود را در برخی‌حوزه‌های هوا فضایی به‌خوبی به اثبات رسانده که از‌آن‌جمله سامانه بلوک انتقال مداری، تراستر و بالن مخابراتی و استراتسفری است و باید از این توانایی‌ها، حداکثر استفاده در کشور به‌عمل آید.

وی با بیان اینکه پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی دارای آزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های مجهزی است و می‌تواند در توسعه سامانه‌های فضایی، نقش مهمی داشته باشد، افزود: باید یک شبکه آزمایشگاهی در حوزه فضا در کشور ایجاد شود که همه فعالان این عرصه با حفظ استقلال در این شبکه قرار گیرند و به یکدیگر خدمات ارایه دهند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه این پژوهشکده با سابقه کاری خود، در زمینه تجاری‌سازی محصولات و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اظهار کرد: پژوهشگاه فضایی با توانایی‌های ارزنده خود، باید سهم بیشتری در برنامه‌های توسعه فعالیت‌های فضایی کشور داشته باشد و می‌تواند موتور محرک خیلی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و با حمایت‌های لازم از آنها در عرصه داخلی و بین‌المللی، موجب توانمندسازی این شرکت‌ها شود.

براری یکی از دغدغه‌های مهم را استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه فضایی کشور دانست و با تاکید بر همکاری بیشتر ذی‌نفعان عرصه فضایی کشور تصریح کرد: همه تلاشگران عرصه فضایی یک هدف مشترک دارند و آن توسعه حوزه فضایی کشور است و در این جهت، همه باید به یکدیگر کمک کنند و همکاری‌ها باید تقویت شود و کارها با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه فضا، با توجه به فعالیت‌های کشورهای منطقه در عرصه علم و فناوری فضایی، باید با سرعت بیشتر و با یک حاشیه امن، کارها را پیش ببریم، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم ما، تدوین نقشه راه توسعه حوزه فضایی کشوربوده که برنامه‌های آن در هشت سرفصل تدوین شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین دبیرخانه شورای عالی فضایی را یکی از ارکان مهم حوزه فضایی کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه این دبیرخانه وظایفی چون سیاست‌گذاری بخش فضایی کشور، هماهنگی معماری کلان این بخش، برنامه‌ریزی و تقسیم کار میان بخش‌های مختلف و نظارت در این عرصه را به‌عهده دارد، باید فعال‌تر شود که در این خصوص، اقداماتی در دست اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز