خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اعلام کرد؛

تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های سازگاری با کم‌آبی در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۱۵

دبیرخانه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اعلام کرد تاکنون 50 میلیارد تومان برای اجرای مصوبات این کارگروه در استان اصفهان تأمین شده است.

به‌گزارش ایلنا، هیأت وزیران در تاریخ 6 اسفندماه جاری به منظور هماهنگی، انسجام و پیگیری اجرای قوانین و مقررات مؤثر در تحقق سازگاری با کم آبی و تعادل منابع و مصارف آب در مناطق مختلف کشور، تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزیران جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و روسای سازمان‌های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه کشور را تصویب کرد.

متعاقب ابلاغ مصوبه یاد شده توسط معاون اول رئیس جمهور، اولین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات آب اصفهان در تاریخ 13 اسفندماه با حضور اعضای کارگروه و استاندار استان اصفهان برگزار شد و با توجه خشکسالی حادث شده در این استان، پیشنهادات استاندار مورد بررسی قرار گرفت و جهت اجرا به تأیید کارگروه ملی رسید.

بر اساس اعلام این دبیرخانه، تأمین پایدار آب صنایع استان، کمک به تأمین معیشت جایگزین در استان و همچنین کمک به طرح‌های جایگزینی پساب در مصارف کشاورزی و صنعتی و طرح‌های اضطراری تأمین آب شرب توسط استاندار اصفهان مورد تاکید اعضای کارگروه ملی قرار گرفته است و به استاندار اصفهان بعنوان رئیس کارگروه استانی سازگاری با کم آبی اجازه داده شده است با مسئولیت خود نسبت به مدیریت، صدور اجازه و نظارت بر هزینه‌کرد مبالغی که از منابع استانی به منظور مدیریت بهینة منابع آب و اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی در استان اصفهان و تحقق موارد فوق تأمین می‌شود، اقدام کند.

کمک به اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی شامل ساماندهی رودخانه‌ها، تبدیل کشت‌های سنتی به کشت‌های گلخانه‌ای وکنترل و نظارت فنی بر برداشت‌های آب از رودخانه زاینده‌رود نیز از دیگر مواردی است که اجرای آن در قالب پیشنهادات استاندار اصفهان مورد تأیید و تاکید کارگروه ملی سازگاری با کم آبی قرار گرفته است.

برای عملیاتی کردن پیشنهادات مصوب استاندار اصفهان، در سال اول مبلغ 450 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و تاکنون 50 میلیارد تومان آن تأمین شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز