خبرگزاری کار ایران

امضای سند همکاریهای تجاری، حمل و نقل، انرژی و کشاورزی میان ایران و آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۹۶

در اختتامیه دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان سند پایانی همکاری میان وزرای اقتصادی دو کشور به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم که ظهر امروز با حضور وزرای اقتصاد و مسئولین و مقامات دو کشور در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، یک سند همکاری در زمینه های بانکی، حمل و نقل، اقتصادی و تجاری،علمی، فناوری، فرهنگی، انرژی و کشاورزی به امضاء رسید.

این سند پس از مذاکرات کارشناسی و توافقات اولیه دو طرف در کمیسیون‌های مربوطه به امضای وزرای اقتصاد دو کشور ایران و آذربایجان رسید.

در حوزه های همکاری در زمینه نفت و گاز و هم چنین توافقاتی در زمینه توسعه همکاریهای حمل و نقل ریلی، هوایی و بنادر صورت گرفت که توافق بر روی جزئیات قرارداد سرمایه گذاری مشترک ایران و آذربایجان در خصوص راه آهن رشت- آستارا از مهمترین دستاوردهای دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که اهمیت این توافق در مناسبات منطقه بسیار قابل توجه است.

همچنین در حوزه اقتصادی و تجاری توافقاتی در زمینه بانکی، گمرک و همکاریهای اتاقهای بازرگانی دو کشور ایران و آذربایجان و در حوزه انرژی و کشاورزی توافقاتی در زمینه نفت و گاز، محیط زیست، انرژیهای تجدید پذیر، برق و مبادله نیروی کار صورت گرفت.

گفتنی است؛ علاوه بر امضای سند همکاری دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که امروز انجام شد، هشت سند همکاری نیز مورد مذاکره قرار گرفته و توافقات اصولی حاصل شد که در سفر رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان در باکو نهائی و به امضای روسای جمهور دو طرف خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز