خبرگزاری کار ایران

آغاز‌ طرح نوروزی سفرهای دریایی از فردا‌

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۵۳۸

طرح نوروزی سفرهای دریایی روز آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید حقانی بندرعباس، رسماً آغاز می‌شود‌.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌وزیر راه و شهرسازی‌ و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، صبح روز جمعه ۲۵ اسفندماه با حضور در بندر شهید حقانی بندرعباس، دفتر ستاد اجرایی طرح تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان را افتتاح می‌کنند‌.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن بازدید از نحوه خدمات رسانی به مسافران و اجرای سامانه هوشمند صدور بلیت سفرهای دریایی، با حضور در یکی از اسکله‌های بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران، فرمان آغاز طرح نوروزی را صادر می‌کند.

بازدید از زیرساخت های گردشگری و مسافری دریایی در جزایر قشم و هنگام یکی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به مرکز استان هرمزگان است.

بهره‌برداری از اسکله‌های فلزی شناور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این‌باره می‌گوید: در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی، قرار است هشت اسکله فلزی شناور (پانتون) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در مبادی گردشگری شهرستان‌های قشم و سیریک نصب شود.

‌عفیفی‌پور‌ بیان کرد: تاکنون نصب سه اسکله فلزی شناور در جزیره هنگام و روستاهای ساحلی کندآلو و شیب دراز قشم به پایان رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، در سفر وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی بهره برداری از آنها به صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: نصب سه فروند اسکله شناور دیگر در روستاهای واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت، گورزین و سهیلی جزیره قشم تا پایان سال جاری، به پایان خواهد رسید.

به گفته عفیفی‌پور، هفتمین اسکله شناور هم با هدف خدمت‌‌رسانی مناسب به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس اوایل سال ۹۷ در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از نصب هشتمین اسکله شناور گردشگری در بندرگاه خور بین‌المللی آذینی شهرستان سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده خبر داد.

وی ‌افزود: برای ساخت و نصب این هشت اسکله گردشگری بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه می‌شود.

عفیفی پور از طول ۲۰ و عرض ۵ متری پانتون‌های نصب شده در کنار ارتفاع ۱۵۰ سانتیمتری با آبخور ۳۰سانتیمتر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتیمتری به عنوان مشخصات هشت اسکله شناور یاد شده، نام برد که قادر به پهلوگیری همزمان سه شناور تفریحی و مسافری هستند.

‌وی با بیان اینکه طول پل دسترسی (رمپ) این اسکله ها ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر است، گفت: بدنه این اسکله‌های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه A تحت کلاس یک موسسه رده‌بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز