خبرگزاری کار ایران

سعید محمدزاده خبر داد:

فروش بلیت قطار در تمامی ایام تعطیلات نوروز / افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت مسافری حمل‌ونقل ریلی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۶۸۱

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در تعطیلات نوروز همانند شرایط عادی، بلیت قطار به هموطنان عرضه می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید محمدزاده گفت: با وجود آن‌که بلیت قطارها در ایام نوروز از قبل پیش فروش شده اما باز هم بلیت برای صندلی‌های خالی در تمامی ایام تعطیلات نوروز به مسافران عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت مسافری حمل و نقل ریلی کشور، نسبت به نوروز ۹۶، پانزده درصد افزایش یافته، گفت: عملکرد ریلی کشور در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل توجهی داشته و از ۲۲ میلیارد تن- کیلومتر به ۳۰ میلیارد تن -کیلومتر رسیده که این حد نصاب در تاریخ راه آهن بی سابقه است.

محمدزاده درباره گسترش شبکه حمل ونقل ریلی به کشورهای همسایه نیز گفت: در نشست اخیر همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان توافق خوبی در زمینه تامین مالی اتصال راه آهن رشت به آستارا حاصل و مقرر شد نیمی از هزینه احداث این خط آهن را ایران ونیم دیگر را آذربایجان به صورت فاینانس پرداخت کند.

مدیرعامل رجا افزود: با تکمیل این خط آهن مساله اتصال ریلی جنوب به شمال از سمت غرب دریای خزر حل خواهد شد و راه‌آهن ایران از طریق اتصال به شبکه ریلی کشور گرجستان واوکراین به خط آهن اروپا متصل خواهدشد.

وی طول این خط آهن را کمتر از ۲۰۰ کیلومتر عنوان و تاکید کرد: اگر زمینه‌های کار فراهم شود امیداوریم در کمتر از ۴ سال این خط آهن به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز