خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خدمات دهی ۴۱ فروند شناور با ایجاد 4 هزار و 372 صندلی به مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۵۴

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات استانی و هیات همراه سه فروند شناور جدید به ناوگان مسافری دریایی مرکز استان هرمزگان اضافه شد.

به گزارش ایلنا، با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در استان هرمزگان سه فروند شناور جدید به ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان اضافه شد. این سه ناوگان به بندر شهید حقانی بندرعباس- بندر شهید ذاکری قشم- هرمز و لارک  الحاق شد.

محمد راستاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، در مراسم الحاق سه فروند شناور جدید به اسامی کیهان پیشرو، اطلس پیشرو و قشم پیشرو  هر کدام با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر مسافر بیان داشت: این سه فروند شناور با ظرفیت مجموع ۳۳۶ صندلی از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر تامین مالی شده و با بهره برداری از آنها توسط بخش خصوصی برای ترابری ایمن مسافران دریایی در مسیرهای بندرعباس – قشم – هرمز- لارک فعالیت خود را آغاز کردند.

راستاد خاطرنشان کرد: با الحاق این سه فروند شناور جدید مسافری، تعداد شناورهای فعال مرکز استان هرمزگان که در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ مشارکت دارند، از ۳۸ فروند در گذشته به ۴۱ فروند و ظرفیت مجموع ۴ هزار و ۳۷۲ صندلی در وضعیت فعلی افزایش یافته است.

یادآور می شود، ساختمان پایانه مسافری بندر شهید حقانی با زیربنای۳۵۰۰متر مربع، دارا بودن سه سالن با ظرفیت ۶۶۰ صندلی و صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، اسفندماه دو سال پیش(۹۴) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران دارای دوسالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است که امکان تهیه بلیت الکترونیکی و اینترنتی، غرفه معرفی هتل ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات توریستی و ... فعال شده است.

گفتنی است، در روزهای معمولی از بندر شهید حقانی به مقصد جزایر هرمز و قشم و بالعکس حدود ۱۲هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به ۳۵هزار نفر مسافر دریایی در روز توسط پیشرفته ترین شناورهای مسافری کشور جابجا می شوند.

سه شناور اضافه شده کیهان پیشرو با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر مسافر به‌صورت درجا در هر سفر دریایی، اطلس پیشرو با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر مسافر به‌صورت درجا در هر سفر دریایی و  قشم پیشرو با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر مسافر به‌صورت درجا در هر سفر دریایی هستند.

بر اساس این گزارش با الحاق این سه فروند شناور جدید مسافری، تعداد شناورهای فعال  مرکز استان هرمزگان که در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ مشارکت دارند، از ۳۸ فروند  درگذشته به ۴۱ فروند و ظرفیت مجموع ۴ هزار و ۳۷۲ صندلی  در وضعیت فعلی افزایش‌یافته است.

تعداد مجموع کل شناورهای فعال در طرح نوروزی سال ۹۷  استان هرمزگان شامل شناورهای مسافری به تعداد ۵۳ فروند و ظرفیت ۵ هزار و ۹۱۲ صندلی، ۶۵ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت حمل درجای ۲۷۶۰ دستگاه خودروی مسافران دریایی در بنادر پهل به لافت جزیره قشم و چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش است.

علاوه بر این یک فروند شناور رو-رو با ظرفیت ترابری ۳۸۱ نفر مسافر و حمل ۱۲۰ دستگاه خودرو در این طرح نوروزی حضور خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز