خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

جامعه باید احساس کند که افراد لایق فرصت خدمت پیدا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۷۲

وزیر نیرو گفت: جامعه باید احساس کند که با اصل شایسته‌گزینی، افراد لایق فرصت خدمت پیدا می‌کنند و ما در وزارت نیرو به دنبال این موضوع هستیم.

 به‌گزارش ایلنا، رضا اردکانیان صبح امروز در آیین معارفه دبیر هیات مرکزی گزینش وزارت نیرو با اینکه این وزارتخانه یک دستگاه اجتماعی است، اظهار کرد: هیچ دستگاهی به اندازه وزارت نیرو ارتباط وسیع و گسترده با شهروندان ندارد که از یک سو اجرا کننده سیاست‌های دولت در بین مردم است و از سوی دیگر به دلیل این ارتباط وسیع می‌تواند بر سیاست‌های دولت تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه مدیر جدید هسته گزینش وزارت نیرو از نظر تاثیر و طول خدمت از مدیران باسابقه وزارت نیرو محسوب می‌شود، ادامه داد: گزینش شرایطی است که از میان مجموعه‌های داوطلب خدمت در صنعت آب و برق، شایسته ترین‌ها را انتخاب می‌کند و نیروهای شایسته فرصت و امکان حضور در صنعت را داشته باشند که خوشبختانه این امکان در وزارت نیرو مهیاست.

اردکانیان سیاست محوری دولت در موضوع منابع انسانی را شایسته‌گزینی عنوان کرد و افزود: یک فرصت شغلی در ضمن اینکه منبع درآمد برای یک فرد است، در صنعت آب و برق یک فرصت و توفیق خدمت بوده و بر این اساس نیز در انتخاب گزینه‌ها نهایت دقت صورت می‌گیرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در برنامه تقدیمی خود به مجلس اصل شایسته گزینی را یکی از برنامه‌های اصلی خود ارائه داده است، گفت: در حقیقت نیروی انسانی اساس و شاکله سازمان را تشکیل می‌دهند و ما باید در این زمینه دقت داشته باشیم تا شایسته‌ترین‌ها وارد این شاکله شوند.

وی تصریح کرد: جامعه باید احساس کند که با اصل شایسته‌گزینی، افراد لایق فرصت خدمت پیدا می‌کنند و تلاش ما در وزارت نیرو این است که این اطمینان به جامعه منتقل شود و خود را برای مناصبی که شایسته می‌دانند داوطلب کنند.

در ادامه این نشست، اسدلله وطنی، دبیر هیئت عالی گزینش با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های سازمان‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: هدف هیئت عالی و مرکزی گزینش و همچنین هسته‌های گزینش مستقر در دستگاه‌های اجرایی انطباق تصمیم‌ها با قانون است و تلاش کرده‌ایم به دور از مسائل سیاسی و جناحی، امر گزینش در تمامی دستگاه‌ها بر اساس قانون انجام شود.

همچنین در این جلسه، مرتضی رفیعیان، رئیس دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت نیرو با اشاره به تثبیت و سازماندهی ساختار گزینش در این وزارت‌خانه گفت: هم اکنون تعداد هسته‌های گزینش در  صنعت آب و برق از 38 به 5 مرکز سازماندهی شده که در ستاد وزارتخانه و شرکت‌های مادرتخصصی مستقر و متمرکز هستند.

وی ادامه داد: طبق قانون، هسته‌های گزینش سه ماه فرصت برای بررسی یک پرونده دارند که در وزارت نیرو این مدت به میانگین 40 روز کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز